מבוא

עמוד:11

בספרי הקודש שלנו . הכל היה ל '' שמע אוזן . " ולכן היו הטענות צודקות . אבל , בקום המדינה , אחרי החורבן בעינינו ראינו את נוכחותו של בעל המיסתורין בהיסטוריה , הקורא לנו לחיים של התחדשות . ג כל האידאולוגיות שלנו זקוקות לביקורת מעמיקה ביסודן . הן התקלות החמורות ביותר בדרך שיד ההשגחה מוליכה אותנו בה . כדי להגדיר אותן , מוכרחים אנו לומר שבשני הקצוות העומדים זה מול זה , הדתיים , כמו הישיבות ה'קדושות' והממסד הרבני בעיקר > מתדבקים באופן רדיקאלי בעבר , והחילוניים הליברלים , במצב של מעין פנייה היפנוטית , פונים אל העולם "הכלל אנושי . " אלה פניהם אחורה , ואלה — החוצה . עם הפנים אחורה אין דרך אל העתיד . ולא עוד , אלא שהתורה עצמה מאבדת את כוחה כתורת חיים . רש"ר הירש זצ"ל , באחת מאגרותיו , בספרו 'תשע עשרה אגרות , ' כותב על יהודים דתיים של זמנו שהם נושאים את התורה על ידיהם "כחנוט קדוש" . ( Holy Mummy ) יותר ויותר אנו מתקרבים אל המצב שבו' בשביל חלק גדול של יהודים דתיים , תורתנו הפכה ל'חנוט קדוש , ' ששומרים עליו בבדידות פרושה מן החיים . אמנם , אלה עם הפנים אל ההתקדמות 'הכלל אנושית ' , מתוך יאושם מן היהדות ההיסטורית ומעם ישראל של ההיסטוריה , אינם מבינים שהם מציגים לפנינו תרבות ההולכת ומתמוטטת בערכיה ומתנוונת מוסרית כתקות עם ישראל החדש שלחם למען עתידו . נדמה לי שבכל העולם כולו אין שומעים כל כך הרבה פעמים על 'העולם המערבי הנאור' כמו במדינת ישראל . כנראה שההומניסט הישראלי אינו מודע כמה חמורה היא הירידה בערכי המוסר והרוח 'בעולם הנאור' שלו . ולדוגמא , אחד מבחירי המרקסיסטים בארה"ב , מיכאל הרינגטון' כתב ספר שכותרת המשנה שלו היא : 'המשבר הרוחני בתרבות המערבית . ' בנתחו את המצב של ימינו , הוא מצטט את דברי הסוציולוג המפורסם

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר