פתח־דבר

עמוד:8

לביישנות אינטלקטואלית , וגילה כלפיה קוצר רוח קיצוני . ספר זה , המשקף מסכת חיים שלמה של עיסוק בכתביו , הוא שלמי תודה של תלמיד מוקיר טובה - לרבו האהוב . ספר זה אינו עוסק בכל מסותיו התיאולוגיות של הרב סולובייצ'יק . הוא מתמקד בעיקר במסות "איש ההלכה , " "איש האמונה" ו"עימות , " ובכתבים שונים שלו על נושא התפילה . שיחות עם עמיתי במכון רוברט וארלין קוגוד ללימודי יהדות מתקדמים במכון שלום הרטמן העשירו עד מאוד את הספר הזה . אני אסיר תודה לעוזר המחקר שלי , תלמידי אליוט יגוד , על עזרתו בהבאת הספר הזה לידי גמר . סבלנותו , מסירותו ובהירות מחשבתו הן שאפשרו את עבודתי . אני מודה לפרופ' יעקב בלידשטיין , לפרופ' ויליאם קולברנר , לפרופ' יהודה גלמן ולפרופ' סטיבן קפנס על תגובותיהם הביקורתיות והצעותיהם החשובות . כן אני מודה לדיאנה שטרומפמן , מזכירתי הנאמנה , שעבדה בשקידה ובאורך רוח על התיקונים הרבים שלי , ולעדה פלדור שתרגמה את הספר לעברית . תקוותי העזה היא שעבודה זו תתרום לדיון מעמיק בכתבי הרב סולובייצ'יק ולקריאה מחודשת ביצירתו , קריאה בעין אוהדת וביקורתית בעת ובעונה אחת . זו המורשת שציווה לי הרב סולובייצ'יק ולכל מי שמוכן להתמודד עם התחכום והמורכבות של הגותו התיאולוגית והמדרשית . אני מקדיש את הספר הזה לילדיי האוהבים , שהקשיבו באורך רוח ותרמו את חלקם בהתמודדות האינטלקטואלית בת שנות דור של אביהם עם מורשתו התיאולוגית של הרב סולובייצ'יק .

מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר