ענייו סטאבסקי

עמוד:161

בלונדון במיוחד ; הוא הגיש בכתב דיךוחשבון על ההשוואות שערך בשבע התבניות , ובאותו דיךוחשבון חוזר שבע פעמים , לאחר כל השוואה והשוואה , הפסוק — no definite opinion possible "אין אפשרות לקבוע דעה מוחלטת . " בעדותו בעל פה , בתשובה לשאלותיהם של סטאבסקי ורוזנבלט , אישר ריגס שהעקבות במקום הפשע אינם מתאימים לטביעות עקבותיהם של נעליהם , האחד ארוך מן המידה , האחד רחב , האחד קצר והאחד צר ; בדרך כלל היו עקבות כאלה עשויים להיטבע על ידי הרבה והרבה רגליים . אציין כאן שגם סטאבסקי וגם רוזנבלט הביאו הוכחות של "אליבי : " הוכחות כה חותכות שלשלול אותן ניתן רק עקב חוסר מצפון עצום וגס ; ואולם על כך אספר בהמשך , על פי הסדר . גם סטאבסקי וגם רוזנבלט מסתמכים על "אליבי" ומאמתים אותו בדבריהם של עדים . כאן יש להעיר קודם כל הערת הסבר . "אליבי" אמיתי , כן , לא מבויים , כמעט תמיד קשה ביותר להוכיחו . אמ אתה מסתמר על כך , כי בשעת ביצוע הפשע , התארחת , דרך משל , אצל מישהו , ובעל הבית מאשר זאת , הרי הקטיגור אולי ירמוז על כך , שאותו בעל הבית הוא ידידך , ועל כן אין לתת בו אימון . אם בילית לילה בבית מלון , דוגמת סטאבסקי , יקשה הדבר עוד יותר : בייחוד כשהמלון הוא קבצני , בלא משרתים . סטאבסקי בילה את ליל השבת בירושלים , במלונו של אחד תורג'מן , בו משכירים ללינת לילה לא חדר אלא מיטה . בחדרו היו תפוסות עוד שתיים או שלוש מיטות . בנוהג שבעולם , חברים ללינה כאלה לעיתים קרובות אפילו אינם מתוודעים זה אל זה . הם באים בשעות שונות , אינם מדליקים אור כדי שלא לעורר את הישנים ( ויכולים אנו לתאר לעצמנו את ה"מאור" במלון תורג'מן ;(! בבוקר הם קמים והולכים להם בשעות שונות . מזל הוא ומקרה בלבד , שבבוקר שוחח סטאבסקי עם אחד מחבריו לחדר , והלה זכר את פניו . רוזנבלט חי במושבה כפר סבא ( מרחק ארבעים דקות נסיעה במכונית מתל אביב , ( בפלוגת בית"ר . כשלושים איש הם שם . בכל ליל שבת נערכת אצלם אסיפה : או שמחלקים את העבודה בין חברי הפלוגה לשבוע הבא , או שעורכים "נשף , " בו קוראים "עיתון חי , " הרצאות , שירה וריקודים ;

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר