מן היומן: משטרת תל־אביב

עמוד:42

מן היומן : משטרת תל אביב והרי עוד ניסיון ל"שיתוף פעולה" יהודי ערבי : הנציב העליון , שהוא עדיין חסר ניסיון , כינס ראשי עיר יהודים וערבים בצוותא , ועקב כך נערך מסע של ראשי עיר ערבים נגד "עצמאותה" של המשטרה העברית בתל אביב . כל "עצמאותה" זו מסתכמת , אם אין אנו טועים , בשלושה דברים : היא מורכבת כולה מיהודים ( פרט למפקד ) ; השוטרים מקבלים משכורת , שאפשר איך שהוא להתקיים עליה ; הם חובשים כובעים בעלי מיצחח במקום ה"קולמאק" העשוי עור כבשים . ובעוד דבר אחד נבדלת משטרת תל אביב מכלל המשטרה בארץ ישראל : בשנת 1929 סייעה היא לשמור על הסדר בעיר , ולא להיפר — לחולל בה פרעות . נראה , כי גילוי אחרון זה של עצמאות פגע בראשי העיר הערבים והם ניצלו את הכנסת האורחים של הגנרל ווקופ כדי לעורר את בעיית ה"איזון . " כלומר , — "קולפאק" ללא מיצחה שאין בן אירופה מסוגל לסבלו בקיץ ; משכורת נמוכה שאין בן אירופה מסוגל להתקיים עליה ; והעיקר — הרכב מעורב של שוטרים , כלומר , ההרכב האידיאלי , כמקובל , 80 — אחוז ערבים ; ואז , בעזרת האל , תהא חזרה על מה שקרה ב , 1929 ואולם הפעם בלא גילויי עצמאות : משטרת תל אביב תתנהג , כפי שהתנהגה משטרת יפו ב , 1921 בהצטיינה כל כד בהסתערותה על בית החלוצים 13 ) יהודים הרוגים . ( אנו מצטערים על שנתן דיזנגוף תוקף לכינוס זה בעצם נוכחותו . נכון , הוא הגן שם על העצמאות בנימוקים משכנעים , אך בכינוס כזה ( כמו גם ב"פארלמנט" שלעתיד לבוא , ( להוכיח משהו , הרי זה כאילו לדבר על העצים ועל האבנים ; הוכחה מרשימה הרבה יותר היתד . עשוייה להיות להיעדרו של החלק היהודי מן הכינוס . או אז היתד , זו פשוט עוד פגישה רגילה של הנציגים הערבים שבאו לשים מכשולים על דרך המפעל , ואשר בה נאומים מסוג זה הם חלק מסדר היום . הנוכחות היהודית העניקה לנואמים הערבים במה חדשה —

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר