פרק יח נגד אויבים

עמוד:173

פרק יח נגד אויבים נגד גרמאניה ההיטלרית פעילותו של ראש בית"ר כראש מחץ נגד מדיניות היטלר ומילחמתו נגד הכלכלה הגרמאנית נתקבלו באהדה בחוגים רחבים בקרב היהדות , ואף במוסדות יהודיים בין לאומיים , ברם לא כן היתה עמדתם של המוסדות הציוניים , ובכללם מוסדות ה'הסתדרות ' , שנעשו עד מהרה שותפים ל'טראנספיר' - ה'העברה' של סחורות נרמאניה ושיווקן בארץ ישראל ובארצות אחרות . עדיין היה ארלוזורוב בחיים , וכבר הגיעה ההתקפה על ז'בוטינסקי לתהומות של שפל בפשיקת שפתיים ובשי קוץ דיו . לופבאן ' ) הפועל הצעיר ( 1933 . 5 . 26 ' , נתמ - לא חימה על פעילותו של ז'בוטינסקי בפולין , ועל נאומו שנאם בראדיו וארשה , וקרא לז'בוטינסקי 'בן בריתו של השטן ' , ועשאו למי ש'כאילו העמיד עצמו לשירותה של הפרופאגאנדה מטעם מיניסטריון החוץ הפולאני ' , כאילו היה בגדר סוכן פולאני . בפעולתו זו ראה 'מהדורה חדשה של מעשה פטליורה' ו'במאסש טאב יותר גדול' דווקא . לופבאן יצא לדבר בשבחה של מילחמת הגנה נגד מישטר הרשע של היטלר , ובשבחה של הנייטראליות המדינית , תוך כדי עריכת 'להבדיל' בין וייצמאן לז'בוטינסקי , שהוא 'קונדוטייאר אמיתי , אחד מטיפוסי הגיניראלים בימי הביניים באיטאליה , שהיו משכירים עצמם ואת חילותיהם למילחמה פעם לצד זה ופעם לצד זה ... לשם שלל פוליטי פנימי ' . שוב העלה דבר דיבה , שז'בוטינסקי נשא בברלין 'נאום היטלרי טיפוסי נגד ה"מארכסיסם" ותנועת הפועלים הא , " י הקומוניסטית כידוע ' . ועוד טען , ש'דימוניות חשכה ופרובוקאציונית היתה בדבריו של ז'בוטינסקי לפני שנתיים בערך , כאשר בימי המתיחות הפוליטית בינינו ובין בריטאניה הוא איים על בריטאניה ב"חמישה עשר מיליוני הגפרורים" הידועים' . 321 אין עניין להעריך כאן את תבונתו הפוליטית של לופבאן , אבל צריך להזכיר שב'ברית עם השטן' דיבר ז'בוטינסקי על הסכם להצלת יהודים משחיטה , ואילו השטן בשנת 933 ו היה היטלה וז'בוטינסקי לא היה בעל בריתו . לופבאן ביקש להעביר קו הבחנה ממלכתי בין יחסי מדינה לבין יחסי אידיאה . ז'בוטינסקי הדגיש שממול העם היהודי התייצבה לא מיפלגת היטלה אלא העם הגרמאני , ש'שבעה עשר מיליון שוב אינם מיפלגה ' . דבריו של לופבאן על 'הנאום ההיטלרי' של ז'בוטינסקי באו לשמש את תכסיסיו של בףגוריון , שבמאמרו ' אני מאשים' ') דבר ( 1933 . 7 . 7 ' , מנה בז'בוטינסקי חטא של נאום הסתה נגד ה'מארכסיסטים' וה'קומוניסטים' בציונות ובא . " י אותו חטא לא היה ולא נברא . " תשובתו של ז'בוטינסקי כאילו כבר נכתבה מראש . עוד בחייו של ארלוזורוב ( ביומו האחרון ( 1933 . 6 . 16 — פירסם ב'מאמענט' ( וארשה ) מאמרו : 'גרמאניה מעל לכול ' , ונמצא שנתעורר להגיב בתמיהה מרובה על דבר החידוש שבפעולתו של ארלוזורוב בגרמאניה ; ' ארלוזורוב מנהל '' מיסחר בהמות" בעניין היתר להו ( 321 שיבח את וייצמאן , שאותו שומטים , ואילו 'למה שאומר ז'בוטינסקי לא יזקוף את אוזניו אפילו כלב טל הפורום הפוליטי הביךלאומי . ' שם המליץ ו 'גם בכול מה שהוא אומר ועושה טל שטת הפוליטיקה הפנימית של הציונות מבצבצות קרניו של השטן הזה ... בכול החינוך שהוא מקנה למחנות הבית '' ר שלו , החינוך ללהג , לחוסר תרבות ולחוסר אחריות , למעשי שבירה ופרובוקאציה - , הן בולטות בכול העלילות הניב זות שהוא מטפל טל תנועת הפועלים החלוצית בארץ ישראל במכוון ומתוך הכרה ברורה בכזבונן ושקרן . ' עוד לפני לופבאן הוכרז ו 'ולא רק בגימטריא , כי גם בהלכה ובמטשה , בהבאת צרות וייסורים להמוני היהודים , היטלר וז'בוטינסקי חד הוא' ' ) השומר הצטיר' / וארשה . ( 19 . 33 . 5 . 1 , / טי' לעיל הע' . 21 ( 322 » י' ספר בית"ר א , ; 521 ; 519 שכטמאן , ב , . 283—282 מיכתבו של ז'בוטינסקי לי . פינקוס , . 1938 . 5 , 5

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר