במקומות אחרים

עמוד:171

במקומות אחדים בספטמבר 1934 נתחדשה פעולת הפלוגה הימית והוא ששלח את הדו"חות אל השילטון . תלמידי בי ה"ס קיבלו על עצמם לעבור במשך תשעת החודשים אף קורס של סמלים בית " ריים . לפתיחת בית הספר , שהיתה בגדר מאורע בבית"ר העולמית , ואף ליהדות איטאליה , ובגדר מיפנה בתחום ההכשרה המיקצועית לציון , שיגר . 20 ) ו ו 934 . ו ) ראש בית"ר מיכתב מיוחד לחניכים . כראש המישפחה , כאב לבנים יקרים כתב : ' הצעד הזה , שעשיתם בבואכם לבית הספר הימי ב צ'יביטאווקיה , תהיה לו חשיבות רבה או לטוב או לרע - וזה תלוי בכם . אם תצליחו לרכוש אהדה ורחשי כבוד מצד מנהלי בית הספר ומוריו ותלמידיו האיטאל קים , תסולו נתיב חדש בהתפתחות עמנו , שיובי לנו בעתיד לכיבוש עמדה מכריעה בנמל ובים . אבל אם לא תצליחו - דעו לכם , כי אז לא תשיגו אלא מסקנה אחת : ליצור מוקד חדש לשינאת גזע במדינה , שעד עתה לא ידעה את המחלה הזאת . ' ראש בית"ר הסביר , שסוד הצלחתם נתון באותו העקרון של 'הדר , ' ובבית הספר ייבחנו , אם למדו יחד עם השם 'הדר' גם את מהותו . 'פירושו של הדר הוא , קודם כל , טאקט . אל תשכחו , יומם ולילה ובכול רגע ורגע , שאורחים אתם בבית הספר ובעיר ובארץ . היו אדיבים . אל תתפסו ספסל ראשון — אף אם יציעו לכם את הספסל הראשון . לימדו את השפה האיטאלקית על בוריה . אל תשימו עצמכם במצבו של אביון , המבקש תמיכה מידי אזרחי המדינה . אם לא יספיק לך כספך , טוב יותר שתעזוב את בית הספר : כי חשוב כבוד עמנו מהקאריירה שלך . לימדו לדבר בקול נמוך , גם בבית הספר , גם ברחוב , גם באסיפת חברים , גם בחדרכם פנימה : פן תפריעו את מנוחת אנשי העיר . בטיילכם בחצרות בית הספר או ברחובות העיר , שניים שניים תלכו , ולא שלושה , פן תחסמו את הדרך לפני אנשי העיר . הניקיון הגופני והדר הבגדים יהא לכם חוק לכול רגע ורגע ... זיכרו שכול כתם וכתם הוא כתם לבית" ר וכתם לישראל . את מלאכת בית הספר לימדו בחרי צות , ואל תתפארו בקדמתכם , ותעזרו את חבריכם האיטאלקים בכול מה שתוכלו לעזור . ' ועוד : ' אל תתערבו בשום ויכוח מיפלגתי הנוגע לאיטאליה : אל תביעו דעות על שום עניין פוליטי איטאלקי , אל תבקרו את המישטר הקיים באיטאליה , אותו המיש טר שתחת חסותו ניתנה לכם היכולת ללמוד בבית הספר הזה , אך גם את המישטר שהיה לפניו אל תבקרו . אם ישאלו אתכם על אמונתכם המדינית והסוציאלית תענו : ציוני אנוכי , משאת נפשי , מדינה עברית , ובארצנו אני מתנגד למילחמת המעמדות , וזוהי כל אמונתי . ' ודברי החתימה : ' הנני מוסר בידכם את כבוד בית"ר בחזית חשובה מאוד . וביטחוני , כי תדעו לשמור אותו : בית '' רימ אתם' . 317 כבר מתחילת קיומו זכה המוסד הבית"רי החדש ל פירסום מרובה בעיתונות היהודית והכללית בעולם , ונתגלו סיכויים טובים לפתיחת אופקים רחבים לימ אות הבית"רית . בפתיחת המוסד ראו רבים מיפעל בעל ערך לאומי , 'ניסיון ראשון בדברי ימיה של הגלות היהודית' . 318 התלמידים שנתקבצו ללימודים במוסד הגיעו אליו מן הסניפים : פולין , ליטא , בלגיה , דאנציג , אוסטריה , צ'יכוסלובאקיה , לאטביה , טריפולי , ורודוס . ( 317 הלפרן , 'תחיית הימאות העברית ; 112 ' , ויינשאל , ירמה , 235 ( שניהם מביאים משום מה תרגום מן התרגום לאיטאלקית ( 318 . ( ועי' צבי קוליץ , 'הירדך , , 1934 . 12 . 30 . 1935 . 3 . 3 דיליון , שם , . 1935 . 1 . 11 קאפיטאן ניקולא פוסקו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר