'הביריונים' ובית"ר

עמוד:137

טגראלי בבית"ר , באחריותו של ראש בית"ר . במכוון הושכח מלב שבית"ר היא תנועה גלויה , תנועה של אמת , תנועה של חינוך . הושכח מלב , שעקרונה הראשון של בית"ר הוא אהבת ישראל שלא על תנאי , ותקומת מדינת ישראל שלא על תגאי . הושכח מלב , ששאיפת בית"ר שתהא המדינה ככול שתהא , בלבד שתהא . תגובות שהגיבה למעשי אלימות זכו לפירסומת של מעשי פרובוקאציה , אלא שתגובות אלו באו למנוע או לצמצם את מעשי האלימות , שאם יישארו ללא תשובה זה דרכם להת רבות . מתגובות אלו לא ניתן להסיק , שדרכה של בית"ר הובילה אל שפיכות דמים , אל רצח , אל רצח אחים . אף מילחמת אחים , ללא רצח , לא נראתה מעולם לבית"ר . ולא רק בית"ר כך . אפילו 'ברית הביריונים' גופה , שאף היא פעלה כמעט בגלוי , ומרוב בטלנות ומנכונות לשאת בסיכונים ואף באחריות נעשתה גלויה מייד עם טיפולה הראשון של המישטרה , לא ניתן להאשימה במעשי רצח , או באירגון מעשי רצח , או באידיאולוגיה של מעשי רצח . כל החומר כולו , שהובא נגדה בהאשמה מקפת , טוטאלית , מטעם המישטרה , בעזרתם האקטיבית ביותר של הגורמים היהודיים המעוניינים , כל החומר לרבות עלוני 'הביריוף , ולרבות יומניו הפרטיים של אחימאיר , לא נמצא בהם כדי העלאת אשמה פלילית של רצח או חינוך לרצח . החברים ל'ברית הביריונים' נדונו בדין המימשל המאנדאטורי על עבירותיהם על החוק , ועבירותיהם היו פוליטיות באופיין , ועונשם בכלא היה אף הוא עונש פוליטי באופיו . מישפטם של חברי ' ברית הביריונים' אורגן בפומבי גדול , ונעשה לו פירסום עצום . ממנו צריכה היתה להיבנות התיסה , שאנשי פשע ורצח הם חניכי בית"ר , חברי בית"ר ויוצאי בית"ר . עשרות הישיבות של בתי המישפט לדרגותיהם לא העלו למעשה דבר של ממש . אפשר לא היה עוד למקטרגים דרך חזרה . שהרי אם לא כן לא ניתן להבין את הציפייה שציפו הללו ממישפט 'הביריונים . ' מעין רמז לציפייה זו ניתן במאמרו של י . בן אהרן ' ) הפועל הצעיר , ( 1933 . 9 . 20 , ' שנתכוון כאילו ליצוק שמן רותח לשילהוב האש נגד בית"ר , וכול מאמצו נשאר מעל . מה מובן , שבן-אהרן קשר קשר הדוק בין ' הביריונים' לבין רצח ארלוזורוב , שאת מבצעיו כאילו ידע והאשים , אלא שהריווילאציות שבא לגלות במאמרו מתוך החומר של הטיוטות של 'ברית הביריונים' לא היה בהן לגלות דבר , וודאי לא להביא למסקנה : 'ברית ה ביריונים צ . מ . / ציונים מהפכניים / הוצגה בכול עורמחה ביוזמת הרצח' . לבליל הטענות נגד 'הביריונות' עורבבו דבליו של א '' צ גרינברג בוועידת בית"ר וארשה , כפי שנמסרו בכתבה הקצרה והמחוספסת ב'היינט' ( וארשה , 0 . 9 ו 933 . ו : ( ' הפאציפיסם היהודי הוא השקר ההיסטורי הגדול ביותר . אפילו משה רבנו אמר : "לא תחיה כל נשמה . " הוא היה מאכסימאליסטן . הנביא אמר : "אשרי שינפץ את עולליך אל הסלע . " גם הרבנים בדורות המאוחרים היו מאכסימאליסטים ונהגו בכול חומר הדין , כפי שאנו רואים בחרם על שפינתה . רק כאשר ארץ ישראל תהיה לנו נוכל להרשות לעצמנו להיות פאציפיסטים ... "הביר יונים" היושבים בכלא צריכים לשמש סמל ללוחמי החופש היהודיים האמיתיים . המיסמכים שמצאו אצלם — תורת אמת הם' . 250 הדברים הללו נאמרו אחר הרצח ובעצם החקירה המישפטית . מסתבר אפוא , שהדברים בפני קהל ועדה ואורחים וזרים ועיתונאים על 'תורת האמת' היו דברי אמת , ואינם עולים בקנה אחד עם הטיעון שפסל את גרינברג כאיש 'הכזב הקדוש' 1 . 2 כל אותו 'כזב קדוש' נתייחס לשיטת התעמולה החיצונית המחייבת מידה יתירה של תוקפנות וולגאריות ואף רעשנות , כדי לעורר תשומת לב ותגובות , ברם אותה 'ביריונות' לא נועדה כלפי פנים , אלא קודם כל נגד הבריטים , ובשורה שנייה - נגד הערבים . בכלא ישבו 'הביריונים' ולבם נתון למערכה המישפטית הגדולה נגד חזנבלאט וסטאבסקי . עם שיחתרו של סטאבסקי שלחו האסירים אחימאיר , אותשטיין , דבי די , ליכטר , מסוהר ירושלים את בירכתם לסטאבסקי ורוזנבלאט יחד : 'לכבוד שיחרורכם אנו שולחים ברכת תל חי לכם , לזאב ז'בוטינסקי , נושא כתר המלכות , ( 249 התיסה שלו ; 'מלבד ההוכחות הבלתי אנזצעיות לאשמת הרצח של סטאבסקי ורוזנבלאט , על יסוד הטדויות של סימה ארלוזורוב ויתר העדים — ביקש הציבור כולו לדעת בשם מי ביצעו את הפשע הזה . היה ניכר בתועבה מעשה מאורגן , שבא כתוצאת דיון והחלטה קודמת . ההתאמתות הגמורה של הנחה זו באה עם גילוי החומר של ברית הביריונים צ . מ . והחומר הפרטי הרב של "העט הנובע" החולני אחימאיר . ' הציטאטה בין הציטאטות היא , כנראה : 'ריבולוציה לא בתקי עות כי אס בנשק . ' כל התומר כולו לא היה בו ריליוואנטיות כולשהי למישפט סטאבסקי , ולפיכך אף לא נעשה בו שימוש . בן אהרן דיבר בהם כבבוגדים , שצד שווה להם עם פ . ק . פ . / הקומוניסטים , / ששואבים מאותן הבארות הנרפשות . ( 250 יעי' ח . בן מאיר , רצח ארלוזורוב , . 15 ועי ' להלן , פרק לח . ( 251 עי ' בן מאיר , שם , . 16 , 14

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר