'בברכת רצח ארלוזורוב'

עמוד:82

ראשיים : 'רוצחי נפש הדור , ' 'ומה עתה : Y ' ? באמצ עות צינורות הקשר המיפלגתיים מתל אביב נעשתה לו למיכתב פירסומת רעשנית בעיתונות היהודית העולמית . המוען הצעיר , שקרא את הנוסח שפורסם ראה בו את עניין 'מחברת הטבע' שנזכר במיכתב שקיבל מן השולח , אלא שבו במיכתב לא היה דבר מכול ' הברכות , ' שבהן יכול לראות רק תוספת של זיוף , ואף תצלומו שב'דבר' לא היה בו לשנות לעניין החשד . לדברי השולח החל בכתיבת מיכתב למוען , אלא שהמחברת כולה נגנבה מחדרו , ואז כתב מיכתב חדש , ואילו המיכתב שפורסם אינו אלא זיוף . בימי הכאב והחרון ההם היה במיכתב מנוסח כגון זה להו סיף שמן למדורת השינאה הגדולה . כלל לא היתה נכונות לתת את הדעת , שאפילו רואים בכתב המצולם מיכתב אוטנטי , הרי נוסחו הגס והצורמני אינו אלא בגדר לשון הלצה חסרת טעם , שכתב ילד קל דעת וליצן שובב ברוח המליצות הגסות שהושמעו ברחובות ואף בבתי הספר . אפילו היתה מוכחת בהחלטיות הטענה , שאותו כתב אוטנטי מאלף ועד תיו ( ו'דבר' לא הסכים לבדיקה של אקספרט נוסף על האקספרט שלו , הידוע כחבר מיפלגה קנאי , ( לא היתה בו טענה של ממש על אש מת החינוך הבית"רי . הילד הכותב היה מחניכי 'מחנות העולים / שנצטרף לבית"ר בזמן האחרון , ולא בבית " ר קיבל הדרכה ברוח כתיבתו . אם חטא , על אחריותו חטא , ואם חטא רק בכתיבת הלצה בטילה חטא . באווירת האימים שקמה ביישוב , ואף בתחומי החי נוך , ניתן לפרש מיכתב כגון זה פירוש של 'מכת נגד' נגד בית"ר שאינה מוכנה להיכנע . מועצת פועלי ת"א הוציאה כרוזים , שבהם קראה להחרים את 'חזית העם , ' האשם בקילקולו של הנוער י . 12 ( 126 'דבר / ; 1933 . 9 . 28 ,. 9 . 24 'חזית העם , 1933 . 9 . 29 ,. 9 . 26 ' , ועי' הערכות שקולות , שם , 1933 . 11 . 15 ( ג ם ;( 'דואר היום / 1933 . 10 . 12 ( א . ראובני , ( ודברי הכאב של ב"צ כץ , ' האמת קודמת לשלום . 34—33 ' , ועי' עדות ש . אראל . עמודו הראשון של המיכתב כולו ענייני בית הםפר , ובקשת עזרה בעניין מחברות ושאלות של המורים — מיכתב חברי של תלמיד . בעמוד השני בא עיטור של 'תל חי' כמעט בראשו . אחר כך בא הסיפור המהלך 1 'אתה יודע לכזה מת החזן רוזנ בלאט 7 אז שמע : ויהי אחר רצח החבר חיים שלח ריבונו של עולם את הבלשים שלו לחפש הרוצח . אמרו לו רוזנבלאט רצח . ותבער חמתו של אלהיס להשחית ויאמר ו '' מלאך המוות , טול את נשמת רוזנבלאט . " וילך מלאך המוות ויקח נשמת רוזנבלאט . ' דומה שהציון האחרון ( על בן גוריון ) בא אחר נזחיקה . במקביל לחשד על זיוף גדול במיכתב קיים החשד על זיוף מוגבל , זיוף הציון האחרון . לא ניתנה הדעת דיה על סופה של החתימה : 'בברכת רצח ארלוזורוב והצלת סטאבסקי רוזנבלאט ואבו חמאר . ' ( 127 עי' 'חזית העם . 1933 . 9 . 29 ' , כרוז הנציבות ( פרויליך , ילין ) דחה 'בשאט נפש את העלילה המחפירה' והביע גאווה על 'שיטת החינוך הציוני ההרצלאי בבית"ר . ' עי' לעיל , הע' . 116

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר