אמתלה חדשה לשיסוי ישן

עמוד:77

אמתלה חדשה לשיסוי ישן השמאל לא ציפה , שתגובתה של בית"ר תהא אמיצה כל כך נוכח הפרובוקאציה האיומה שהועמדה בפניה . אותה פרובוקאציה נועדה — והיה זה ההסבר היחיד לה , ובכך היה מחנה בית"ר כולו משוכנע — ל'תפי סת השילטון ומילחמת אחים בציונות המדינית ונושאיה . ' הקריאה החוזרת של ראש בית"ר ושל כל מוסדות הצה"ר היתה : 'אל תיגררו אחר הפרובוקאטורים הסוציאליסטיים . אל תתנו לפאניקה להשתלט ביישוב' . 115 1933 ? nnuaca סיכמה נציבות בית " ר בארץ ישראל את עמדתה בפרשת ההסתה נגד בית"ר בכרה לבי ת"רים ויהודים סתם , ובו הוזכר לציבור , מה שחיה גלוי וידוע ( ומה שהודו בו אנשי השמאל עצמם , כגון לופבאן , ( שעמדתו השלילית של מחנה השמאל כלפי בית"ר לא נולדה עם אסון רצח ארלוזורוב . 'גם עד היום המר והנמהר ההוא , שבו נהרג בידי שונאי האומה ד"ר ארלוזורוב ז"ל , לא מנעו את עצמם השמאליים המשתלטים מהסתה לדיכוי , להתנפלויות , לפרעות נגדנו . ' ועכשיו , 'אחרי הרצח המתועב הותרה הרצועה לגמרי , בלא צל של בושה , מאותם האנשים המתיימרים להיות מנהיגי היישוב והעם כולו , בא שיסוי גם פוגרומי נגד הצה"ר ובית"ר , שקרים וכזבים , דיבות ועלילות , "שמועות" ו"עובדות " - הכול הותר והכול נעשה באמת מידה גדולה , על ידי "עבודה עברית מאורגנת . " ואחרי השיסוי באו ההתנפלויות הפראיות , הבארבאריות , בחדרה , בכפר סבא , ובכול מקום בעיר ובכפר , על חברינו ... בא עניין "מיכתב התלמיד" ( עי' להלן , ( שזוייף על ידי אנשי השמאל , הרוצים להטיל חשד על שיטת החינוך הלאומי הנהוגה בבית '' ר ... ' על כל אלה באה תשובת הנציבות : 'אנו דוחים בשאט נפש את העלילה המחפירה החדשה . אנו יודעים , שגם פה יתגלה השקר , והזיוף של אנשי האינטרנאציונאל , האחים לזיוף ולדעה לקומוניסטים ... אנו נושאים בגאווה ובהכרה את האחריות בעד שיטת החינוך הציוני ההרצ לאי בבית"ר ... טלו קורה מבין עיני "השומר הצעיר " הקומוניסטי שלכם ו"הנוער העובד" - האובד והא בוד בשביל האומה ... ידעו המעלילים והמשסים והמטי פים לפוגרום השכם והערב , שבאמצעים אלה - אמצעי שקר וזיוף ואשמות - הם לא ישברו את תנועתנו הבזה להם . אנו נמשיך בשקט ובהתמדה ובעקשנות את עבודת החינוך עולנו בנוער היהודי , למען הצילו מציפורני האינקביזיציה האדומה ולמען הכשירו לימים הגדולים שבוא יבואו — ימי ביניין המדינה העברית . ' ... במחצית השנה לרצח ארלוזורוב ערך 'חזית העם' ( 1933 . 12 . 20 ) מעין חשבון הנפש של המחנה , שהודבק אות קלון על מצחו , וקרא קבל כל היישוב : 'לא נשכח . ' 'אנו נזכור ונזכיר . אנו נגולל יום-יום , יום יום , את הפרשה המכוערת ביותר בתולדות ישראל מיום היותו לגוי : עלילת דם של יהודים על יהודים . אנו נזכור ונזכיר את עינוייהם האיומים של קורבנות העלילה , שהם הם שגרמו להם ; נזכיר להם את חלאת האדם , שהם השתמשו בה , בכדי להעלות לשילטון את כל '' כלי הקודש ... " אנו נזכיר להם את דם אלפי ציונים טובים ונאמנים שהם שפכו בלי סכין , בלי נשק , חד או חם , אלא בחץ המורעל של לשונם ושל כתיבתם , על ידי התעללויות אינקביזיציוניות שבכתב - בהושיבם מאה אלף איש טהורים ונאמנים לעמם על ספסל העינויים . אנו נזכיר להם את השבועות והחודשים , כשהם הכריחו אלפי צעירים טהורים להתהלך בין יהודים במולדתם , כמו בין היטלריסטים . על הקוש מאר הזה שהם יצרו , על הדם הטהור השפוך הזה בחץ - העלילה , הדיבה התועבה והמירמה - לא יסלח להם עם ישראל . תהום של בוז ודיכאון מחכה להם ליום מחר . ' הרגשה זו מעמקי לבבות פצועים פיעפעה . לימים , אחר הזיכוי המישפטי , היה מוכן ז'בוטינסקי הפאט ריוט , ועמו כל המחנה , למצוא מייד מודוס ויווינדי לפעילות מיפלגתית וציבורית ביישוב ובישראל בכלל , ( 115 כרוז מרכז הצה"ר בארץ ישראל , 'חזית העם . 1933 . 8 . 4 ' , ( 116 כרוז חריף לשון זה בקשר ל'הסתה תמידית וארסית פרובוקאציונית' נגד בית"ר ( בשם הנציבות — ד"ר פרויליך / רון / ויצחק ילין , 'חזית העם / , ( 1933 . 9 , 29 נתפרסם כעלון מיוחד 'ליישוב היהודי הלאומי בארץ . ' חבית '' רי השמד במצב פרובוקאטיבי בכול מקום ובכול זמן , ובייחוד במקומות ציבור , שבהם הודבקו מודעות , ומודעת שכנגד , ובהם נמכרו עיתונים יעל מהדורותיהם המיוחדות . סביב המודעות והעיתונים נתקהלו משולהבים , משתוקקים להתכחש . עם הדבקת תוספת של ' חזית העם' בכפר םבא נגרמה הפרעת סדר , ובעקבותיה נאסרו 6 חברי ה'הסתדרות ' ו 4 בית"רים . שם התנהלה הסתה גדולה , ומעשה בחבר 'הסתדרות' ששאל את החנווני בחנות המכולת למראה בית"רי קונה ! 'מדוע אתה מוכר גם לאנשים ( נוסח אחר י למנוולים ) אלה ? אם תמשיך למכור להם נחדל לקנות אצלך . תשובת החנווני היתה : 'כולנו יהודים , ואולי הם יביאו את החשיח . ' הקונה הבית"רי פגע תוך תיגרת ידיים במסית בבקבוק ונידון למאסר או לקנס . עי' 'הארץ . 1933 . 9 . 20 ' , עי' להלן הע' . 127

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר