אנשי ה'סאלון' ו'ברית שלום'

עמוד:36

אנשי ה'סאלון ' ו ' ברית שלום ' תיגבורת ניכרת נמצאה להם לאנשי השינאה הגדולה בחוגי הסוציאליסטים היהודיים הבין לאומיים , ובייחוד מקרב העלייה מגרמאניה , הוותיקה והחדשה , וכן בציונים הכלליים מקרב העלייה הזאת , שעמדו בחסות חוגי ה'יידישה רונדשאו' הברלינאי . בוועידת חברי הקי"פ ( איגוד הקורפוראציות של הסטודנטים היהודיים בגרמאניה , ( שנתקיימה בתל אביב , לא היסס המישפטן פינחס רוזנבליט / רוזן / לגלות את לבו ו מהיום הראשון ידעתי , שהכדור שהמית את ארלוזורוב בא מהריביזיוניסטים . כל אמצעי דיכוי נגד תנועה נבזית זו מותרים , אפילו אמצעים פאשיסטיים . באותה רוח דיברו שם קורט בלומנפלד , מי שהיה ראש ההסתדרות הציונית בגרמאניה , וכן הד '' ר ואלטר פרויס , ואחרים .-= ( 21 שם כתבו בלשון י 'קין , אי הבל אחיך' . 7 , 27 ) ו ;( 1934 . 11 . 9 ' תסירו בגדי הטומאה והדם ' , ( 1934 . 1 . 31 ) וכיו '' ב . במועדוני ' הנוער העובד' שרו בנוסח ה'הורםט ווסל' הנאצי ובנעימתו ו ' הנוער העובד / לא יפחד / לתקוע סכינים / בלבות ברית אים ' , ובנעימת 'דויד המלך חי וקיים' ו 'מת , מת ונקבר ז'בו טינסקי ראס אל חמאר . יחי , יחי אבו ג'ילדה , ראש בית '' ר' ( עי' תגובות אצ '' ג , 'די וועלט . ( 1934 . 3 . 23 1 1933 . 10 . 27 ' , ועי' על הגימטריא 1 ז'בוטינסקי = היטלר = חמור , 'די וועלט / , 1933 . 8 . 4 ( 22 דבריהם עוררו חמתם של החברים הלאומיים , ובראשם ד"ר יונה פרויליך / רון , / והללו ראו ליעצמם עניין של כבוד לפרוש מן האיגוד . עי ' 'חזית העם' . 9 . 29 ( ד"ר א . חניאל : ( זה כמה שנים , מאז שנתגלה בצורה בחרה ובולטת , שהמיפלגה הריביזיוניסטית היא כוח דיסטרוקטיבי בתוך ההסתדרות הציונית ... סכנה מתמדת של פרובוקאציה ... הפקרות ושחיתות אבאנטוריסטית ... נגע ממאיר . ' ... שבועות מעטים קודם לכן העיד , כמובא לעיל , על מילחמתו , מילחמת מפא"י , בבית"ר , 'זה עשר שנים , ' כלומר מתחילתה ממש , להשמיע לנו שלא נקראה המילחמה מעם רצח ארלוזורוב , ולגלות לנו את האמת לאמיתה , שזו נקראה לא מטעמים אידיאולוגיים , אלא מטעמי קינאה אירגונית ויצר רע פוליטי כלכלי . השיסוי של 'במעלה ' את דבר ההסתה בראשי חוצות , במודעות הגדולות , בדברים חוצבי אש באסיפות , במליצות ובדרש וברמז בעיתונות , נתחייבו להגיש לנוער אנשי 'במעלה , ' עיתון 'הנוער העובד , ' וצריך היה לצפות , ש'המנה' המוגשת תהא מותאמת , מרוסנת , ברוח 'חינוכית . ' שוב נתברר , שעיתון זה מיפלגתי הוא בכול , ודרכו היא לעמוד בראשה של ההסתה בז'בוטינסקי וב בית '' ר . אומנם גדול היה מאמצו של עיתון נפוץ זה לעשות לדחיסת יתר של האווירה המחניקה והמסוכנת ביישוב . ' במעלה' הוא שהביא ( 1933 . 7 . 14 ) נוסח שלם להכרזת חרם על בית"ר , מעין נוסח מודרני חגיגי לחרם מבית המדרש הישן . אותו חרם היה מצוות השעה , ° ומליצות 'במעלה' הלבישוהו ארשת הומאנית של תגובה ברוח פאציפיסטית תרבותית : 'לא קול ענות לפרובו קאציה . לא נגיעה באצבע . לא ויכוח אתם ולא דיבור לאדם שלהם בביית , במוסד וברחוב . לא מגע ולא משא ומתן . חלל ריק יהא סביבם , ובתוך החלל הריק הזה ישתוללו המוקיונים בהיסטיריקה מטורפת , עדי ייחר גרונם כאשר אבדו עשתונותיהם . ' היה בהכרזה זו כדי עידוד של מיצווה , שבני הנעורים ניסו לקיימה בהתלהבות יתר . מחוגי 'הנוער העובד' ו'הפו על' לא נשארו פאסיביים ולא הסתפקו בריקון החלל מסביב לשנואי נפשם , אלא אף שלחו יד כנגדם . ומעשים שנהגו גדולים וקטנים , מכובדים וקלים , לירוק שכבות רוק על פני בית"ריות ובית"רים רכים ועל תלבושותיהם , בדרכם ברחובות קריה , ממועדונם או אל מועדונם , וזאת באופן גשמי לפי המליצה לזירוז לשינאה : 'הטביעום ברוק . ' עיתון זה היה אולי יחיד בתגובתו על ההתקפה של ז' דפסח תרצ"ג 1 'אין אנו מתחרטים על הגבתנו בשביעי של פסח , והננו מכריזים ומודיעים : דור העבודה הצעיר לא ישמע לתורת השקר של "אי אלימות" בפי אויביו ומשנאיו ... מילחמה לנו בהיטלריסם היהו די' ( אלה דברי שמואל , . ( 1933 . 5 . 1 לעניין האישום ברצח אימץ לעצמו 'במעלה' ( 1933 . 7 . 14 ) את ההנ חה מראש : 'גם אם המישפט יגלה חלילה את אשמת החשוד - אנו נכריז , כי הוא , סטאבסקי המתועתע , אינו אשם , אלא האשם האמיתי בפשע הוא ז'בו טינסקי . 21 ( 20 עי ' 'חזית העם ! 1933 . 7 . 21 ' , 'די וועלט . 1933 . 8 . 4 ' , אף ההיסטוריון של 'ספר ההגנה' ( ב ( 498 ' , מעיד , ש'השינאה לריביזיוניסטים גדלה עד כדי כך , שהוכרז עליהם מעין חרם חברתי בכול הארץ . ' שם השתמש במינווו ספק היסטורי מדעי : ' הפאשיסס יליד ביית ' , והפטיר ו 'מישאלתו של היסטוריון אינה אלא כי יבוא יום ופרשת רצח ארלוזורוב תתגלה במלואה . ברם ידוע , שלא הביאו לכך לא מאמצי הלוחם ללא רחע , בן ציון כץ , לפי הכלל ש'האמת קודמת לשלום ' , ולא כל ניסיונותיו של אחימאיר , עד ליומו האחרון .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר