פרק ז' אלה מסעות "שרה א'"

עמוד:208

ומתיחתה , תוך תיאום משיכת הכבל מהחוף , התחלנו מתקדמים עקב בצד אגודל' בכיוון הנמל . " " שלוש שעות רצופות עבדנו כולנו עבודת פרן במאמץ על אנושי , כדי להתקרב לפתח הנמל , אך ככל שהתקרבנו למטרתנו , כן קטן והלך עומק המים ליד החוף ואנו עמדנו לפני סכנה לעלות בכל רגע על שרטון חדש " ... " איך אומרים הרוסים , — , הכל טוב אשר סיומו טוב .. / הודות לרבץ העולמיפ והודות לשני הדייגים מקאפראיה , ולא פחות הודות לקצינים , לעבודתם הנפלאה של כל המלחים ופרחי הקצונה שעמדו לפקודתי , הצלחנו בסופו של דבר לגרור את "שרה אי" לנמל קאפראיה ולהנצל ממוות בטוח . " " הנמל קאפראיה אינו מיועד אלא לספינות מפרש קטנות , ספינה כ"שרה אי" עוד טרם נראתה בנמל הזעיר הזה . אך אם האיר לך המזל פנים , הרי גם בנמל כקאפראיה ימצא העומק הדרוש לעגינת ספינתך . " " זמן קצר לאחר כניסתנו לנמל חזרה אלינו ספינת ההצלה שלנו ,, טיטו" והטילה את עוגנה לידינו . הרגשתי את עצמי עייף ורצוץ ו שכבתי לנוח . לפתע אחזה בי צמרמורת , ד"ר הברשטרייט מדד את החום , עמוד הכספית עלה ל 40 מעלות . "טונינו , " מפקדה של ,, טיטו , " נכנס לתאי , טעון בקבוקי קוניאק וליקרים איטלקים מובחרים . בלי אומר ודברים פתח אחד מהם ומסרו לידי . לגמתי שתי לגימות והעברתיו לבאייבסקי , שעמד לידי , מבאייבםקי הועבר הבקבוק לד"ר הברשטרייט וחזר לטונינו' ובר הקיף הקפות מספר בדממת מוות . בסיבוב הרביעי או החמישי לא נותר באותו בקבוק אלא החלל של טוריצ'לי . מרגע שנכנס לתאי לא עזבני עוד טונינו אף לרגע . הוא ריפא אותי באמצעיו המיוחדים ואמנם למחרתו הייתי בריא ורענן . ירדנו לחוף וסעדנו את לבנו בבית תמחוי , היחידי שנמצא באי . אחרי ארוחת הצהריים התארגנה ברשות המושל תזמורת של מאנדולינות וגיטארות מאסירי בית הסוהר ומאנשי "שרה א , "' לרבות מפקד ,, שרה e * £ הקצין פנר והתלמיד חיימוביץ . " " למחרת ירדו האמוראים לבדוק את חלקה התחתי של הספינה כדי לעמוד על מידת הנזק שנגרם לה . התברר שאחד המדחפים נמעך ונדחס עמוק לתור גוף הספינה ; דופנה השמאלי ותחתיתה ניזוקו קשה ומצבה הכללי של "שרה אי" היה בכי רע . האמוראים תיקנו את אשר ניתן לתיקון ארעי . תחתיתה של הספינה הוטלאה והמים הוצאו מבטנה . טונינו הודיע כי הכל מוכן להפלגה . הפעם סרבתי לצאת מהנמל אלא אם יועלו כל אנשי על ,, טיטר . ' הפעם לא עמד טונינו על דעתו . בשעה 19 . 00 העברתי את בל אנשי הצוות ואת פרחי הקצונה לספינת הגרר . " " על "שרה א "' נותרתי אנוכי עם הקצינים באייבסקי ובלאס ועוד שני אנשי צוות . משאבת מנוע קטנה הועמדה לרשותנו לשאיבת המים שהוסיפו להסתנן בזרם דקיק לירכתיה של ,, שרה א . "' " בשעה 20 . 00 יצאנו מנמל קאפראיה בדרכנו לליבורנו כש"שרה" ניגררת ע"י " טיטו . " היה ליל לבנה , הים היה שקט כאגם ורוח צפרירית קלה נשבה באחורינו . בשעה 23 . 00 איתת לנו האלחוטאי מ"טיטו , " כי תחנת ליבורנו מזהירה את כל האניות הנמצאות בים הטיתי על התקרבות סערה גדולה מדרום מערב ומייעצת לכל הספינות להיכנס במהירות האפשרית לנמל הקרוב ביותר . מקץ שעה קלה קלטה תחנת האלחוט של ,, טיטו" קריאת ,, ס . או . ס " . של אנית משא גדולה , שעלתה על אותו השרטון בקרבת הנהר גולו , שממנו ירדה ,, שרה" לפני ימים אחדים . "