ארצו של ישראל

עמוד:76

אוניברסיטה — שלכל אחד מהם יהיה התואר והערך של מוסד ממשלתי . בקיצור , בזמן שאנו , הציונים הקיצוניים , חולמים על מדינתנו העברית העתידה לבוא , הננו חולמים גם כן שהיא תראה לעולם כולו , כיצד מסדרים את המבנה הפנימי של ארץ רבת גזעים על בסיס שוויון אמיתי . ובוה נקיים את המצווה הראשונה של תקוותנו היפה מכל התקוות — "כי מציון תצא תורה" — לכל אומות העולם , למען תלמדנה מאתנו . ואם כן , התוכל הארץ , שזה יהיה סידורה הפנימי , להיות ארץ ע ב ר י ת ן כן — אם יהיה בה רוב עברי . אם יהיה בה רוב עברי כמידת 60 אחוז , תהיה עברית ב 60 אחוז לכל הפחות ; אם יהיה בה רוב עברי של שלושה רבעים , תהיה עברית לשלושה רבעים לכל הפחות . באנגליה גופא ( זאת אומרת , מלבד סקן טיה ומלבד וואליה ) שולט , כמו שהזכרתי , שוויון זכויות גמור ; אין מבדילים בין אנגלי לסקוטי או לוואלי או לאירלאנדי הגר בלונדון או במאנצ'סטר , ואנגליה היא אנגליה , יען כי הרוב הוא אנגלי , וסק 1 טיה היא סקוטית ולא אנגלית , יען כי הרוב הוא סק 1 טי . ומדוע אמרתי לעיל , כי על השאלה הזאת כדאי להשיב מנקודת מבטי אני , ועל יתר פרטי המאמרים האלה לא כדאי י יען כי השאלה הזאת היא שאלה ציונית : המבנה האזרחי שיינתן למדינה העברית העתידה לבוא הוא חלק מן התכנית הציונית , חלק הציונות עצמה . ואילו שאר פרטי מאמריו של ה' בן אב"י אינם ציונות , כשם שכל התעמולה של "ברית שלום" איננה ציונית . כמובן , רחוקה ממני הכוונה להשוות במה שהוא את ה' בן אב"י עם ה"קאמישע פיגורען" " ] דמויות קומיות [ " של "ברית שלום . " הוא יש לו קרקע ממשי . הוא קודם כל יליד הארץ , היא מולדתו ודי ל 1 בכך . זה אולי טבעי , כמו שטבעי הוא היחס של יהודי "ליבראלי" בגרמניה למולדתו הוא . ההבדל רק בזה , שבמקרה נולד ה' בן אב"י בעיר הנקראת ירושלים ולא בעיר הנקראת לייפציג . זה אולי טבעי , אבל אין זו ציונות . אדם האומר : היות ונולדתי כאן , פתורה בשבילי שאלת המולדת , ולא איכפת לי , כמה מהמיליונים של יהודי הגולה , המתגעגעים לגור בארץ ישראל , יוכרחו להישאר בגולה , — אדם זה איננו מדבר כציוני . דרך אגב , אינני חושב כי זוהי דעתם של שאר ילידי הארץ היהודים ; עוד יותר אעיז ואגיד , כי אינני מאמין שזוהי באמת דעתו של ה' בן אב"י עצמו , אבל זהו הרושם המתקבל מתוך קריאת מאמריו אלה , והרושם הוא בלתי ציוני . אבל אני ציוני , ואין לי כל עניין בדעות שאינן ציוניות . אינני רואה בהן כל חשיבות מעשית ; אינני מתעניין בהן אף אם בכתבו בכשרון רב ובתמימות לב שלימה , ולא אצא להשיב עליהן . אין זה עסקי , כאשר יש בעולם ( בארץ ישראל או באורוגוואי , מה איכפת ) אנשים שדי להם ברבע מיליון יהודים בציון . אני יודע , כי יש

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר