על בניין ציבור ותיקון ציבור

עמוד:50

נניח שכד הוא , שהריוח הוא חטא , אד בלי ריוח אין רכוש , אין קולוניזאציה , לכן יחי הר י ו ח , אם רצוננו בק 1 ל 1 ניזאציה . דוגמא שניה : בית חרושת לנייר המעסיק מאה פועלים ומשלם לפועליו 35 זוזים ליום . בא גרגשי ופתח בית חרושת אחר , עם מכונות כמו שלי , פועלים גרגשים טובים כמו שלי והם מקבלים 20 זוז ליום . מה יהיה 7 או שעלי לסגור את בית החרושת שלי , כלומר , נסיגה אחורנית בהתיישבות , או למען המטרה הקדושה — ל ה ו ר י ד את ש כ ר ה ע ב ו ד ה . זה נגד הצדק , אד אם ההתיישבות קודש , גם זה קודש . נניח שיש הסתדרות פועלים בגרגשיה , הסתדרות חזקה , המתקיימת לא על נדבות , אלא על מס חבר . 30 , 000 חבר מכניסים 3 מיליון זוזים ; התעשיה משלמת זאת . והנה , נניח שנתאספו כל מומחי החשבונות הנייטראליים ומצאו , כי סיבת החולשה של הסחורה הגרגשית בשוקי אירופה ואמריקה הוא העודף המכביד של 3 מיליונים . מה דורשת ההתיישבות ? אל מס , אל הסתדרות , חטא ! בכל ארץ אחרת הייתי מורד בזאת , אד אם ההתיישבות היא אליל , אני משתחווה ומקריב הכל , או שאין התיישבות . היה לנו שם באירופה צדק : אל תבדילו בין גזע לגזע בקניית ירקות , בקבלת פועלים . חטא הוא לשקול את הגזע של הסוחר הישר בירקות ושל הפועל הבא למכור את שריריו . עבירה היא , אד אני אעשנה . יש מגילה שלימה של מקרים כאלה של קודש הנהפך לעבירה , ועבירה — לקודש , יען כי בזמן של התיישבות אין צדק , אין משפט ואין אלוהים בשמיים ; יש רק חוק יחיד המכריע ומכניע את הכל : התיישבות . ומכיון שכולנו יודעים זאת , ולא רק אני , בן המעמד הבורגני , כי אם גם בן אותו מעמד הנושא בכל העולם את דגל תיקון החברה — הרי גט הוא מרכין את ראשו בפני שירות הקולוניזאציה . לכן כל הפאתוס הסוציאלי הוא שקר אובייקטיבי . אין לו מקום ; הוא מזהם ומרעיל את האוויר , משחית כל חלקה טובה . כקולוניזאציה — כמלחמה . במלחמה — משתנים כל הערכים . אין לחייל חופש ואין מוסר , מלבד חוקי המלחמה — מלבד חוקי ההתיישבות . אין פועל ואין בורגני . יש רק חיילים מסוגים שונים — פרש , רגלי , תותחן . הצבא שלנו צבא מתנדבים הוא . מי שאינו רוצה — בל יבוא , אך מי שבא — אין בשבילו צדק עוד ! אכן , יש גם בימי מלחמה הגבלות לאכזריות . יש הגבלות החל 1 ת על האוייב ויש הגבלות על החייל . מנסים כמה שאפשר להקל עליו את שירותו . למה ? לא מפני שיש לו זכויות , אלא מפני הטעם הפשוט והציני ו לתת ל 1 אותם התנאים שבלעדיהם לא יוכל להתייצב במערכה , לא יהיה חייל עוד , אם תתבונן בטנדנציה האובייקטיבית בגרגשיה , ארץ שיש בה רמת חיים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר