מצעים לקראת הכינוס העולמי השלישי

עמוד:846

פחפס הכין מצע לכינוס , מצע שעליו הסכימו רק תלק מקציני הנציבות בפולין , 1855 ובו הדגיש שהבעייה העיקרית העומדת לפני הכינוס היא שאלת הדרכים , ולא שאלת האידיאולוגיה , שעמדה במיברזן והיא קדושה בהווה כמו בעבר . במצע זה יוצג הקו המסורתי , הקו של ריבונות בית"ר — קו שאלו נקודותיו : חד נס , עלייה בכול הדרכים , מאבק וגדודיות ( לגיוניסם . ( המשך הגיוס והפלוגה כקסרקטין * התיישבות , הדר , שותפות אזרחית לערבים במדינת ישראל . בו בזמן פורסם מצע אחר — מעין מצע פרטי - של אוריאל הלפרין , שהיה בו משום המשך ל'עינינו נשואות אל השילטוך , ושעיקרו : 'בית '' ר נוסדה כדי לכבוש את א"י למדינה עברית . אין היא מכירה ואינה חצה בשום פיתחו אחר לשאלת היהודים . הגולה היא חבל העמדות האבודות והמאוסות ' . תביעתו היתה : שילטון סוברני בארץ ישראל , ובית"ר מכירה 'שבכול הכרעה מכריע במידה גדולה ביותר וקודם כל פוטנציאל המילחמה ' . מצעו של הלפרין כאילו בא לשמש מצע אצ"לי . 1856 כבר קודם הביא הלפרין את דעותיו מחדש ( אחר שהביען בקונבנט בפראג ) עם הדיונים המוקדמים לכינוס העולמי השלישי . 1957 במאמרו אימץ הלפרין את עמדתם של אלה הסבורים , ש'הבית '' רי אינו חדל להיות בית"רי בשום גיל שהוא' ו'בית '' ר מוסיפה להתקיים בתור גוף אחיד ושלם גם בשעה שחלק גדול ביותר מחבריה הפעילים והעומדים בראש נמנים על מיפלגת הצה '' ר ' . כיוון ש'בית '' ר נתכוננה על יסוד ההכרה שיש להכין את בחורי ישראל לצבא ... להכשיר אותם להוות את גרעינו של הצבא העברי הלאומי הנלחם למען המדינה העברית ' , הרי אין תימה שבצבא בית '' ר 'יש מקום להלכי רוח הנוטים לדימוקראטיה , הלכי רוח הנוטים לפאשיסם , גם ל סוציאליסט ... לא אחד מאתנו הכיר בית '' רים הדוגלים אף בתורת החברה הקומוניסטית ' . והרי 'המטרה הגלומה בעצם היווסדה של בית"ר היא כיבושה של ארץ ישראל למלכות ישראל מתוך הישענות על כוח של צבא עברי ' . בית"ר העצמאית 'מצויינת במישמעת צבאית ' , וזו 'גתונה כולה לראש בית '' ר ולשילטון בית '' ר' דווקא , ולאו דווקא 'לראש הצה '' ר ולנשיא הצ"ח כראש הצה"ר וכנשיא הצ '' ח ' . אומנם 'צבא ( 1855 'המדינה / . 1958 . 8 , 28 ( 1856 עי"ש . בו דובר באצ '' ל במפורש . מתוכנו של המצע : ' בית"ר נשבעה לנזילחנזח התקונזה של ארץ ישראל כמדינה טברית סוברנית ... נועדה להיות הצבא העברי ... בניגוד לצבא אין בית '' ר יכולה להיות נייטראליח ... אצ"ל נשאר סוברני ... בית"ר היא גוף סוברני ,.. הארץ היא שלנו ... תובעים אונ השילטון הסוברני על ארץ ישראל — ומייד ... אי אפשר שהצד העברי יתבע פוזות מהצד הערבי ... ' ועוד 'אין ... לוחות את האומה טס הדת ... כל תהליך השתחררות מלווה במילחמת אחיס ... ההמונים הרחבים נשארים בדרך כלל פאסי ביים עד עצם שעת ההכרעה . ' במצע זה כבר הביא אוריאל הלפרין משהו מיסוד הכנעניות . - 'שערי האומה הטברית המתחדשת פתוחים לפני כל חי שיבוא לעבוד בנאמנות למילחמת יעודה של האומה העברית השלימה . ' ... ( 1857 עי' לעיל , פרק פג , עכו' . 711

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר