במיסדרי אצ"ל

עמוד:768

במיסדרי אצ"ל במיסדרי האזכרה באצ"ל לחללי אצ"ל קראו ( 1938 . 8 . 9 ) המפקדים : 'האצ"ל מקדש את זכר חברו , שלמה יעקב בן יוסף מגדוד הגליל , הקורבן הראשון של מילחמת השיחרור העברית למולך השילטון הזר . בן יוסף לא ידע ללחום , אבל הוא ידע למות בהדר שבגבורה ובאמונת ניצחונו הסופי . בעיניים אמיצות ידע להביט אל המוות המתקרב במבט אלמוות המ דכא לעפר לא רק את התליין ואת שועלי ההתרפסות , אלא גם את השילטון שמאחורי שניהם . לא מיפרקתו נשברה בחבל התלייה , אלא כבלי ההכנעה , ובמדרגות הגרדום עלה אל מישבן כבודם של לוחמי החירות בישראל ובעמים , אשר במותם כבשו את הדרור לדורותיהם . בזה היה כוחו גדול , ועל זה יתקדש זיכרו לנצח . ' ובהמשך הועלו מייד דברי אזכרה ליעקב רז : 'האצ"ל מקדש את זיכרון חברו , יעקב רז , מגדוד ירושלים , החלל הראשון בפעולות התקפה , איש המסירות לדוג מא , המישמעת למופת והנאמנות השלימה עד השער האחרון . לא ראשון היה לו הניסיון שבו נפל , ולא מעטים החללים אשר היכה באוייב , ואם ספורים היו עד היום יודעי הצלחותיו תיוודע תהילתו מעתה בכול קהל האירגון לרומם את זיכרו לעולם . אין מילחמה בלי אבידות , ואין ניצחון בלי קורבנות . יעקב רז הוא קורבן הניצחון היהודי במילחמת העמים בארץ ישראל , הניצחון הנכבש שעל אחרי שעל בדם חיילים אלמונים ההולכים לכבוש או למות , במיבחן רדיפות שיטתי של מלשינות ובגידה ובכוח איתנים של רצון שלא יישבר בכלא ולא ייפסק עם סתימת הגולל . יעקב ת קורבן הניצחון יהיה בין אבות מל כות ישראל , ונשמתו אשר יצאה בטהרה ובשתיקה צרורה בצרור החיים לעולם . ' באותם המיסדרים הודיעו לחברים על הפעולות בש בועות האחרונים : מיספר חללי האוייב מאז יום התלייה גדול פי שלושה ממיספר חללי היישוב באותה תקופה , ושווה למיספר חללי היישוב מאז פרוץ המאו רעות ; אנשי השמאל הם המוסרים למישטרה את ז ; לע זיו פניי אז בשחרית ךויןללםז >; H יידע פניו , אני מזרח מפניו . ? מי שבא ללכיש , מביתר לשליחות : אחד הוא ד 1 רך באלפי מ » ןאיו ! כן הלך לפנים בירושלים , השפם , אחיו ק 3 ךיון ממךעי יוחנן , והגמול לאויב מנצר בכלי / ' : v 1 T : \ " T 1-1 כרעם טמון וברק בענן . IT T v < TT 1 T : ועת סבוהו אויבים נמקורי טורםים , הוא ד \ ה האחד ממאות אל 0 ים יהוךים משפלים , יהודים ? בדים , האחד קגבור ןד . י ? ה ב ^ פים . עת ~ סבוהו אויבים !• ויעשוהו : , — כברה ' , TT שכבי אז ןזרוחים , או ; שבי לסעודה , היהודים בציון , היהודים הןבולים , ן לא יןעו גףץז מי אז נפלה שדודה . אן אלי ? תמו ובירות ? בלעי , 0 הלקחים ?> בהם והכסילים עמם { חד . כבסמות שא ? לו את בשרן בחמים , גן ירד גם זכרם , כגו 0 ם , אלי שחת . ? ת סבוהי או ; בים — ראה אלהיט וראתה ירושלים את בנה היחיד ; ואלהיט וירושלים T - שתקו " IT בסודם T ( ובנם השתפך : חמת דם ולפיד . אך מיום שןאסף הנוקם י _ עקב ךז יהירד אלי בור , שותת זים מןתךויס , אני רואהי הול ך ברחובות עיר דוד : בילש במבואות ימקשיב < גל פתחים את ה * יר אני שר לכבודו וסודו , פי הן פסל משיש עליו לא יוקם . I " IT TT * - אך ללבוש הגואל , ^ יבא בהודו , גם שם הגי ? ןם 2 עלן ב ךז ןךקןם . יבנקמת כל קדם , גם דמו י ^ קןם . ( לבוב , א' מרחשוון חרצ '' ט ) זבעל החוברת , איש אצ"ל , העמיד את 'שמשון החדש' בשורת עשרת הרוגי מלכות , ודימה אותו לר חנינא בן תרדיון , שסילק ספוגין של צמר מעליו — שסילק תחבשות המזור לפצעיו הקשים - כדי שלא להבריא . היתה זו גבורה של צעיר שתקן , בעל אופי איתן .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר