ויכוח גלוי

עמוד:716

לעשות לכיבוש עמדות לתנועה בארץ ישראל . את הגיוס יש להתאים לתפקידים המדיניים . רעיון הכפר הבית '' רי יפה הוא , אלא שטעון דחייה . השילטון צריך לעבור לארץ ישראל , שהרי 'חינוך לא בארץ ישראל אין לו ערך . פ י י ב ל הביע דעתו , שהגיוס בלע כוחות יקרים , שאין להם תמורה , ואילו התועלת שהביא קטנה ביחס . יש שהגיוס כבש עמדות לשמאל . פייבל אף פיקפק בערך האסטראטגי שמייחסים לגיוס : 'לא כדאי שאנשינו יעבדו ויסבלו בתנאים לא אנושיים . במקום פלוגות הגיוס בצורתן הנוכחית יש ליצור קסרקטינים של בית"ר . ' ניסיון שנעשה בפתח תקווה הצליח , ובמיסגרת הקסרקטין הבית"רי יוכלו הבית"רים למלא כהוגן את התפקיד הצבאי המוטל עליהם . התפקיד הספורטיבי = / הצבאי / צריך ליהפך לחלק אינטגראלי של בית " ר . רק בית"ר תוכל לחנך חבריה . ו א ר ה א פ ט י ק העיר שמתייחסים המפקדים לבי ת"ר שלהם בדרך פורמאלית על פי רוב , ואילו עיקר עיסוקם הוא בפוליטיקה כללית . הצ"ח העמידה לבי ת"ר תקציבים מצומצמים . כן העיר , שהחומר 'התר בותי' הנשלח מן השילטון קשה מדי לחלק גדול מהחברים , ויש להעמידו על בסיס פופולארי יותר . הוא ראה חשיבות בהתחלה מיידית בתחום ההתיישבות . לדעתו צריך השילטון לעבור לתקופת שנתיים לווארשה , ואחר כך לארץ ישראל . פרא נ קו ( בר חופשי ) ראה תפקידים ל'אוצתף בהכשרה ההגנתית ( שההנחה , ( בעבודה צה"רית פעילה ( בולגאריה יכולה לשמש דוגמא , ( ובעבודת כיבוש . לדעתו ראוי למעט בסיפורי רומאנטיקה על הפלוגות , והכרת החברים צריכה להיות שהולכים לגיוס לחיות בתנאים של 'גיהינום' — 'רק אדם שאינו קשור בכלום יכול להחזיק מעמד בגיוס . ' בשאלת היחסים עם אצ"ל התנגד ל'השקפה המוניסטית , ' שכן אסור לאחד , ויצריך ליצור מוסד עליון על יסודות פאריטטיים . ' הציע לכנס את הכינוס העולמי בבולגאריה או ביו גוסלאביה . בגין ראה לנסח את תוכן מאמרו של כץ על שלוש הבעיות ( הגיוס לפלוגות , בוגרי בית"ר , ההסדר עם אצ"ל ) בנוסח של שתי בעיות : התפקיד בארץ ישראל והתפקיד בגולה : 'תפקידנו בגולה הוא לחנך את הדור . תפקידנו בארץ ישראל להילחם . ' החינוך בגולה טעון שינוי : לא די שם בחינוך מילולי . ואילו בארץ אין להתגונן אלא להילחם , להתכונן לקראת תפקיד מהפכני צבאי . מי שחושב שהמאורעות בארץ ישראל הם אפיסודה חולפת , אינו אלא טועה . ארץ ישראל לא תשקוט במהרה . בית"ר בתור כזו לא תוכל למלא את התפקיד הזה : 'יש והאינטרס האידיאולוגי של התנועה מתנגד לאינטרס שלה בתור הסתדרות , ובמיקרה כזה צריך לוותר על השני לטובת הראשון . משום כך אני מתנגד להצעתו של הק' כץ על דבר הכללת כל הפונקציות בסמכותה של בית"ר . ' את עיקרן של פלוגות הגיוס ראה בערכן 'הפרופילאקטי / אלא שאין להסיק שאינן מוכשרות למלא תפקיד הגנתי . נשתררה טעות נ 'גיוס לשנתיים בצורתו של היום - איננו הגיוס האמיתי . גיוס אמיתי הוא לכול החיים , ואחר גם אינו יכול להיות . הגיוס הנוכחי בארץ ישראל הוא צורה ידועה של שירות , שירות חשוב , ואולי הכרחי — אבל טעות היא לציין את צורת השירות הזה בתור "גיוס . '" וולף כסבור היה , שהמצב הכללי בבית"ר משביע רצון , אף על פי שיש לתקן ולשפר ללא הפסק , והעיר שאין עד היום תילבושת אחידה לכול הסניפים . אף כשמדברים בתפקיד המילחמתי של בית"ר , טען , 'יש לזכור שבית"ר צריכה לעשות גם את העבודה הרגילה היום יומית שלה . ' הציע להעביר את השילטון מלונדון למקום אחר , ויהא 'עצמאי יותר ; ' 'ראש בית"ר בין כך ובין כך שקוע וטרוד בעניינים אחרים , ואינו יכול להקדיש תשומת לב לענייני בית"ר . ' פ רו פ ס הציע לסדר מחנה כללי לסניפי פולין , צ'י כוסלובאקיה , אוסטריה והארצות הבאלטיוח . גלעזר דיבר ביחסי בית"ר—אצ"ל , וחייב מתן קונ צסיות לאצ"ל , אבל בתנאי שלעולם לא ייפגע הכלל הגדול , שכול חלקי התנועה על כל האחראים כפופים לפקודת ראש בית"ר . י ו א ל ס ו ן התנגד להצעת גלעזר , ועמד על כך , שבית"ר כוללת אף את הפונקציה הצבאית . בצער רב ציין את הפסקת פעולתה של מחלקת ההכשרה ההגנתית בשילטון , והעריך כטעות גדולה את פיזור פלוגות ההכשרה בגולה מלאחר הפסקת הסרטיפיקאטים ו יתמיד ביקרנו את ה"הכשרה" של ההסתדרויות החלוציות האחרות , ואמרנו שהיא משמשת להן רק "תירוץ" לקבלת מיספר סרטיפיקאטים יותר גדול ... דרשנו "הכשרה סוללית" שאינה תלויה בסרטיפיקאט . ' אין לפזר את פלוגות הגיוס , למרות המשבר , שבו אשם במידה גדולה השילטון . השילטון צריך לעבור לארץ ישראל . שיבר עמד על בעיות ה'אוצרוף והיחסים עם הצה"ר , והיווה דעתו שאין להוציא את הבוגרים מרשות בית " ר למיפלגה . העלייה היא שאלת חיים לבית '' ר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר