חלוקת ארץ־ישראל - שלילתה להלכה ולמעשה

עמוד:654

. 135 ° ^^^ פרופ' קלוזנר פנה 'להנוער בעל הציונות השלימה' ' ) המדינה' 937 . 9 . 5 ו ) - לבית"ר פולין : 'את האם המולדת הניחו על שולחן המנתחים ומתכוננים לכרות ארבע חמישיות מאבריה . ואולם , אם הנוער השלם בהכרתו הלאומית הציונית יאמר "לאו" - הניתוח לא יקום ולא יהיה . התגייסו נא אפוא לפלוגות , כדי לשמור על הגליל העזוב , שאת ארבע הערים ההיסטוריות שלו רוצים לשעבד למאנדאט "זמני , " שאפשר יארך כ"חוקים הזמניים" של רוסיה הצאריס טית או כ"החסות הזמנית" של בריטאניה על מצריים , וכדי לשמור על ירושלים וקודש הקודשים שלה , ה " כותל המערבי , " שזרים רוצים לשעבד אותם למאנ דאט עולמי . תשמרו - ותצילו ! כי הניצחון הזמני הוא להפשרנים והוותרנים , אולם הניצחון הגמור והשלם הוא לבלתי משלימים , שיש להם אידיאל לאומי אחד - מדינה עברית בארץ ישראל הבלתי מחולקת משני עברי הירדן . ' בבית"ר נחשבה ההסכמה האקטיבית לתוכנית החלו קה בחינת בגידה בציונות ובעתיד העם . הצהרות ראש בית"ר בנושא זה נקראו ונלמדו בקנני בית"ר , ואף מאמריו בנושא נלמדו . עיתונות בית"ר היתה מליאה עיונים והגיגים מכול סוגי הסיפרות — מאמרים , שירים , ואף קאריקאטורות . חוברות הסברה יצאו לאור מטעם הצה"ר ובית"ר בלשונות הרבה , "" ומצאו להן מהלכים אף מחוץ להצ"ח . בית"ר אף הוציאה את נושא המאבק נגד תוכנית החלוקה אל הרחוב היהודי — בארץ , במרכזי הגולה , ואף בערים ובעיירות הקטנות שבהן היו קננים לבית"ר , משני צדי כדור העולם . 1358 עם המאבק על עתיד הארץ ועתיד הרעיון הציוני , עם הגזירות המדיניות והכלכליות בארץ ישראל , עם תוכניות החלוקה והקאנטונים וכיו"ב , ועם המערכה הצבאית על ביטחונו של היישוב , נדחפה בית"ר למערבולת של פעילות , שכולה על הבסיס המדיני . הגלים הסוערים שהיכו בגבה של המציאות היהודית בגולה ( 1356 עי' מאמרי וירניק ופרידמאן / ילין / ב'המדינה ; 1937 . 9 . 5 , ' שלמה ורדי , שם , . 1937 . 11 . 1 נוסח כרוז נציבות פולין נגד החלוקה היה ; 'לא נניח שתקום . ' ( 1357 ב'אל חורבן שלישי' ( תישעה באב תרצ"ז , בהוצאת הצה"ר בתל אביב ) טען פון וייזל , שקריעת המולדת אינה התחלה , אלא התחלת הסוף . שם פורסם השיר שהידהד בקננים — שירו של מ . ש . ( ד"ר משה שטיינר / שמיר ) : ארור האומר פה גזורר , חוברת זו היתה בזמנה אחת מהרבה . השיר הובא בימשואות' ( אדר , תרצ"ט ) עם תווים מאת י . כהן צדק . סיומו של השיר : 'בתער החרב סולדת , / צבא ככר חריע ו מלכות ! / נשבעתי : כולך לי מולדת , / או על במותיך נמות , ' ( 1358 מאות , ואולי אלפים , היו אםיפות העם שכונסו בנושא החלוקה . אםיפת עם חשובה נתקיימה בתל אביב — 1937 . 7 . 16 ) עי' 'הירדן ' 1937 . 7 . 23 , ' נאומי באבקוב , לובוצקי ואלטמאן . ( הפגנה של רבבות יהודים , ובכללם של אלפים בתילבושת של הסתדרויות הנוער ו'ברית החייל , ' נטרכה בתישעה באב נדחה ( 1557 . 7 . 18 ) בכיכר מוראנובסקי בווארשה . שם נאמו קלארמאן , מרלין , לרנד , י"ש פקר , והקהל נשבע שם 'אם אשכחך ירושלים . ' הדיה של ההפגנה הגיעו לעיתונות העולם ולראדיו לונדון , ע" יומוני וארשה ; 'טריבונה נארודובה / , 1937 . 7 . 30 ; . 7 . 23 'הירדן . 1937 . 8 . 6 , ' גל המחאה סחף המונים רבים בארצות הרבה . במקומות הרבה לא הורשו הפגנות ( ובירושלים אף גזרו על אסיפות עם . ( עם תחילת המאבק נגד החלוקה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר