ג. למה אין אנו רוצים בגולה

עמוד:25

כלל / לעתים קרוניות עד כדי כך , שבעיניי של בן חר'ל ( אף אם היא מתפעל מהם ) ד & נראים כבלתי נוחים . ולכן , אם קיבוץ אתני שכזה מאבד פתאם יאת והטריטוריה שלן ( כיצד ולמה — לא תשיב לנו > % 7 , ( ילך בהכרח באחת משתי הדרכים : א'ו שהוא , בלתי עצמי כל הצורך / או בלתי יציב כל הצורך , ואם כן — יתפורר לאט לאט וייטמע בתוך הסביבה הזרה , בעיקר ע"י גישואי תערובת . ואם עצמיותו © ובליטת מאד / וכח התנגדותוהוא למעלה מז המדה הרגילה / הרי יתחיל , להפך , לעבד במדץ כל מיני אמצעים המשמשים לשם בידוד עצמי — בכדי ליחד לעצמו שיטח של הוי מיוחד , ולו גם צר מאד , ולו גם לקוי בחסר / ויהא זה שטח , שאינו קיים אלא , בדמיון בלבד , אשר בו יוכל לחיות , ולו גם לשיעד < אחת / בסביבה "שליו . " והנה היהדות בגולה היתה קיבוץ קשה יעורף שכזה . שוב לא חשוב בשבילנו כאן הדבר כלל — לדעת את הסבה : יתכן , שגרמה לכך איזו תרכובת מיוחדת של הדם * אפשר , שהדבר קרה בכח הקסם המיוחד / שהיה שופע מן המסורת של סיני . אבל עובדה היא זו , ששאיפה אחת ויחידה עוברת כחוט השיני בכל תולדות גלותנו : להתבדל . מכיון שאמצעי הבידוד הטבעי — הטריטוריה — נשמט מתחת לרגלים ואין לעת עתה כל אפשרות , או שגדמה שאין כל ? אפשרות — לכבוש אותו מחדש , הרי יש צורך ליצור אמצעי בידוד מלאכותי במקומי . אמצעי הבידוד , המשפיע בכת גדול ביותר , הוא , כמובן , כלל המצוות המעשיות של הדת ! ולכן פיתחה היהדות בגולה דוקא את דשת ד"מצוות המעשיות , המקיפה כל , 'א . ף הרחיבה והכפילה אותה — את רשת המצוות , שצריכה הי תה לשמור את חבר הקהלה על כל צעד ושעל מפני מגע יותר מדי אינטימי עם הסביבה . אמצעי הבידוד השני היה הגיטו , הרובע היהודי המיוחד . חבל לי מאד , אם אני בא לאכזב כאן את הקורא התמים , שהאמין תמיד ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר