פרק טו מדיניות הספר הלבן

עמוד:153

הניתנת ע * י השלטון לישובים יהודיים אפילו בימי שלומו מגכשו , כשאנו עומדים , אפשר , על סף תסבכות שאין לחזות את היקפן מראש — לא כל שכן . בזמן כזה , יותר מאשר בכל זמן אחר , צריך היה להכיר בגלוי , שההתכוננות להגנה עצמית היא מוצדקת . אין בעמדה זו לא ממדת ההגיון , לא מן הצדק ואף לא מן הדאגה האלמנטרית לבטחונו של מיעוט הנמצא בחזקת סכנה : אבל יש בעמדה זו משום שיטה — משיטת הספר הלבן המתיחסת בשנאה עוורת לכל דבר , המזכיר אף במשהו את חלום הממלכתיות הישראלי . תהא זאת דון קיש 1 טיות מגוחכת מצד היהודים , שיכלו להיות בבחינת השותף השני במעלה בשביתת הנשק ( אילו שביתת הנשק היתה קיימת , ( אם ירצו לשחק את המשחק האוילי של " ) oblige noblesse האצילות מחייבת ( " לאחר שהוברר , כי שביתת הנשק איננה בנמצא . הרי השותף הראשון במעלה כבר החליט' שהויכוח על עתידה של ארץ ישראל צריד להמשך — בין אם ישנה מלחמה בעולם ובין אס איננה — ואנו נענים לו והולכים בעקבותיו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר