פרק טו מדיניות הספר הלבן

עמוד:151

החלטתו "להפסיק את פעולות המלחמה" ולהגיע לידי שביתת נשק ע 0 הערבימ . בחוגים הרשמיים ידעו על התמורה שחלה בלבבות % אפשר אפילו להגיה שמכמה בחינות ידעו על זה יפה מאד . מה נשתנה בינתים ובמה אפשר להסביר את העובדה' שלאחר שבועות מספר שילמו השלטונות לאנשים האלה את שכרם — ע"י מסע השמד בזעיר אנפין ל התעלולים האלה אין להם כל תקדים לא בארץ ישראל ולא בשום ארץ אחרת . הארץ היחידה , חוץ מארץ ישראל' שבה היתה קיימת ההגנה העצמית היהודית בתור מוסד קבוע' היא רוסיה הצארית . בשנת 1905 באודיסה נכח המחבר בשעת חיפוש שערכו הז'אנדארמים הרוסיים , במדיהם הכחולים הדומים בצבעם לתלבושת תלמידי אוכספורד ( הז'אנדארמריה היתה מוסד מתקופת הצאר , מסוג ה ,, ג . פ . או " . בימינו אנו , ( בדירה של משפחה יהודית ! הם התפרצו לתוך הבית וחיפשו ספרות מהפכנית . שום ספרות מסוג זה לא מצאו , אבל מצאו חבילה של כרוזים שיצאו זה עתה מתחת מכבש הדפוס , ועליהם — שמה של הסתדרות ההגנה היהודית , שהיתה מוסד בלתי חוקי בהחלט , בכרוזים האלה נקראו היהודים להזדיין , להתאמן בנשק ולעמוד על נפשם בשעת פוגרומים . ,, אין זה נוגע לי * — אמר הקצין האחראי , בזרקו את החבילה הצדה : "העניו הזה אין לו כל שייכות לפעולה מדינית מה » כנית . " וכך נמשך מצב העניניפ עד לנ 6 ילת התמאנוביט . איני זוכי אף מקרה אחד של התקפה רצינית מצד המשטרה על ארגוני ההגנה היהודית או על מחסני הנשק המצומצמים שלה . ברקע הפסיכולוגי של שיטה משטרתית זו היה משהו מאותו עקרון "המשחק ההוגן , " מן הסוג המיוחד במינו , המקובל על הלסטים : המשטרה לא דיכאה מעולם שום פוגרום ! ולא עוד , אלא שהיתה חשודה לעתים קרובות בארגון הפרעות ! אבל הבינה , לכל הפחות , כי יש לתת ליהודימ את 1 ו 1 ו » 1 ? נות להלח 8 ביון .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר