פרק ט האינטרמצצו הרוסי

עמוד:84

מחוץ לתחום החברה של מהלכי שתימ . הייתי יכול להוסיף כאן עוד דף של גידופים , הנובעים כולם ממעמקי הלב והמחשבה . געוד הרגשות האלה מפעמים בלבי ' פתחתי את עתוני באותם השבועות המכריעים בידים חרדות' כי ק ו י ת י לקרוא בו' שהסוביטים סיפחו עוד שטח נוסף ועוד שטח נוסף % כי בכל אחת ואחת מערי הספר האלו יש לי ידידים , שהתקדמותו של השטן האדום היא בשבילם — ריוח והצלה מעינויי שאול . הלקח שיש ללמוד מן הדברים שסיפרתי כאן על אנסי קומוניסס מובהק' שהובא במבוכה — הלקח הזה מרחיק לכת בהרבה' מאשר בנוגע לבחירה בין רוסיה וגרמניה בלבד ן בחירה שתוצאותיה ברורות ואינן עלולות לפגוע ברגשותיו של שום אדם . אבל הדילמה בעינה עומדת > אני צריו עוד לבחור' לא בין רוסיה האדומה ובין גרמניה , אלא בין רוסיה מפוייחת הפנים לבין הוד קדושתן הדימוקראטיות המערביות' הזכות מכל דופי . מבחינה רחבת היקף . הרי הסכסוך הנוכחי נראה כמחלוקת בין הדמוקרטיות לבין הסוביטימ כמעט באותה מידה , כאשר בין הרימוקרטיות לבין הנאצים . אם רוסיה תרויח מן המלחמה' אם תגדל עצמתה העולמית — עתידה השפעתן של בנות הברית לשקוע t מאידך גיסא , הרי נצחונן של בנות הברית יהא בו משום מכה איומה בשביל רוסיה . למה עלי להתפלל 1 כבר ראינו בפרק הקודם , מה יביא נצחונן של בנות הברית ליהודי אירופה המזרחית והמרכזית : "סטטוס קוף 7 ( החזרת המצב ליושנו ) בצירוף פיקוח , שסיר ארצ'יבאלד סינקלר מיעץ לנו ביושר לבב שלא להפריז על ערכו . אבל כל מחוז חדש' שנחמס על ידי הסוביטים , פירושו : כאן' לכל הפחות' לא יהיו פוגרומים . למה צריך א נ י להתפלל במצב ענינים שכזה ז המחבר דבר על רגשות עצמו , אבל אין זו אלא דוגמה ומשל . ששה עשר מיליוני יהודיס עוקביפ אחר המאורעות , שני » לי » י 0 סה 0

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר