פרק ט האינטרמצצו הרוסי

עמוד:83

ביותר — על האוריינטאציח של היהודי ביחס למלחמה . VJJ את הדברים באופן ברור וגלוי : הכיבוש הרוסי מחסל למעשה את האנטישמיות המותשת ; באשר הוקם השלטון הסוביטי — ש 0 הפוגרומים הם בלתי אפשריים , וההתעללות ביהודים' על כל צורותיה' נעלמת ועוברת מן העולם . זוהי עובדה שהוכחה מתוך הנסיון' ואי אפשר להכחישה . במקרים כאלה' מקרים של "לויאליות מפולגת ' '' של "ויתרוצצו" נפשי , מוטב שנבחן את עצמנו תחלה ! וכך גם עשיתי באותם השבועות , בהם עדיין לא הוברר' כמה תרבה רוסיה להתקדם בשטחי פולין הנכבשת . יחסי אני לרוסיה הסוביטית הוא שלילי מיסודו — הן מבחינת השכל והן מבחינת הרגש ; קשירת כתרים למעמד אחד והעדפתו על משנהו היא פיגול בעיני ' פשע כלפי אותו השויון' שהוא היסוד והעטרה לכל הגינות חברתית ו משטר ללא חופש העתונות הוא בשבילי אני איש הקולמוס בחסד עליון ותו לא , גזר דין של ' מיתת רעב ! אני שואף , שהמדינה תמעט להתערב בענינים ככל האפשר < אני משלים עם הכפיה , כשם שאדם משלים עם חינין כשהיא בלתי גמנעת בהחלט ; אני שונא את הציות וחושב את האנרכיה החביבה למשטר האידיאלי בשביל כל האומות , אשר יוקם בעתיד הנאור . ארץ' שהכל מאורגן בה , שנואה עלי תכלית שנאה' כטיוט בלהות . יתר על כן : הסוביטים הם אויבי הציונות , ואילו בשבילי — הקמת ארץ ישראל העברית היא תכלית כל אמונה ותכלית כל הבריאה ; הם רוצים להחניק את תהית העברית — ואילו אני ' היודע את מחצית פושקין בעל פה' מוכן בכל יום למכור את כל השירה המודרנית של רוסיה בעד שבע אותיות של האל '' ף בי"ת המרובע בלבד ; עמדה צרת מבט , אבל עמדה שאיו אחריה תשובה . ומעל לכל אלה : המעשה האחרון של הםוביטים , כשהתידדו עם הנאציזם ונעצו סכין בגבה של פולין , העמיד אותם' לפי עניות דעתי ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר