פרק ג מזונה של המפלצת

עמוד:28

העולם מחוץ לתחומי גרמניה אינו מבין , באיזו מדר . היתה תלויה התנועה הנאצית במשך עשרים שנות קיומה בשנאת ישראל' ועד כמה ינקה משנאה זו את חיוניותה ואת כח ההדף שלה . להלכה אפשר היה לחבר "אבנגליון * שלם של הנציונל סוציאליזם הגרמני , מבלי להזכיר את היהודים בכלל : הזדיינות , חימושו של חבל הרהיין , החזרת המושבות , סיפוחה של אוסטריה , סיפוח חבל הסודטים ( אם גם לא נזכיר את התכנית הילדותית של תיקונים סוציאליים , שהוצעה בשנת 1923 ע"י פדר , שהוכללה בתכנית המפלגה "הבלתי עשויה להשתנות" ושנגנזה כעבור זמן קצר . ( לכל המטרות האלה , על כל תג ותג שבהן , אפשר היה להטיף באותו התוקף , גם אלמלא חשבו מחולליהן מימיהם על ישראל ויהודה . אבל נראה , שהם הרגישו מלכתחילה , שאף אחת מן המטרות האלה לא "תעוכל * כהלכה ע * י ההמונים , אם לא יכינו מהן מטעמים כאשר אהבה נפשם . ולכן לא הוגשה לפיהם אף כפית אחת מ"נזיד המכשפות" בלי התבלין של האנטישמיות . רק הטפשים ירצו להסביר את ליבוי היצרים הזה ע"י שימוש במלה "מאניה . * ' ראשי הנאצים ( חוץ ממעטים יוצאים מן הכלל ) הם בריאים ברוחם , ממש כמו ראשי כל ממשלה אחרת או כמו מנהיגי מפלגה בכל ארץ אחרת . אין להסביר את התופעה הזאת גם ע * י המלה "סאדיזם / ' ולא ע"י איזו נטיה בלתי נורמלית אחרת , אשר שרשיה נעוצים בשטח תת ההכרה החולנית של האנשים האלה . הרי כל אחד מהם , אם נרחוץ מעליו את הכחל והסרק המלחמתי ונבחון אותו לאורה הרגיל של המציאות היום יומית , יופיע לפנינו בודאי כאדם בינוני רגיל . סיפרו על אחדים מן הראשים האלה — ויש יסוד להאמין בזה — כי הודו בעצמם , שההכרח לדבר תמיד על יהודים , יהודים , יהודים — כבר יוצא מאפם . " אין אדם עושה דברים כאלה " ל » ם תענוג : הוא * ו » ה אותם אך ור ? » חמת הכרח . יוחניט הם , כי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר