עם העלילה בהירצח ארלוזורוב

עמוד:524

בציונות , את שלימותה , דריכותה ואיתנותה לקראת המילחמה למען המדינה . ברי , אין למ חוק מדפי ההיסטוריה את חרפת העלילה לתכלית מילחמת אחים , שאין ההיסטוריה ניתנת למ חיקה . לא נמחוק ולא נטשטש : יום רצח ארלוזורוב יום זיכרון הוא לחשבון פנימי גדול , לניסיון של הטלת אות קיין במצחם של עשרות רבבות נאמנים ומסורים לציון , ובעטרת תפארתם - ז'בוטינסקי . ועם זה יום זיכרון הוא לעמידתם של רבבות הבית"רים בארץ ישראל ובעולם , שידעו ללבוש אומץ ולזקוף ראש בגאווה : לבנו טהור , ידינו נקיות ולא היו במעל . גלי שינאה ומעשי אלימות מצאו אותם כחומת אדם בצורה , כמת נה מלוכד , איתן ולא פגיע . לעמוד 'בקרירות וב איתנות' היה הצו שיצא מתחת לעטו של ראש בית'ר , במאמרו הראשון בפרשת העלילה , ורבבות הבית"רים בעולם כולו לא זה בלבד שהבינו אותו , אלא אף נתחשמלו ממנו וחשו בו בכול לבם . המחנה כולו לא זה בלבד שהאמין , אלא אף ידע וללא פיקפוק : לא , אחימאיר לא הסית לרצח , רוזנבלאט לא ירה ביהודי , סטאבסקי לא האיר את פני הרעייה . לא בשקר תבוא בית"ר אל השער , ולא בכחש תתנהל בדפי ההיסטוריה . המערכה המישפטית והמדינית מאכיאוולית נגד הבית"רים הנאשמים נתמוטטה גיזרה אחר גיז רה . העלילה הזדונית החלה מתנדפת , ובחלוף שנים ובהגיע דור המדינה אף נושאיה ומתכנניה לא יעזו עוד להעלותה בשער בת רבים . ברם , הללו , שתחילתם ידעו ריפיון חח , והמשכם בול מוס יצרים , לא הספיק כוחם המוסרי - כיחי דים ובציבור — להכות על חטא על לוח לבם , ולהודות קבל העם וההיסטוריה : אשמנו . בית '' ר הכריזה וקיימה : דגלה טוהר ויושר , דברה - אמת , דרכה דרך ההתגלות והכבוד . בית"ר קיימה את הכרזתה עד תמצית . לא בימי פרשת ארלוזורוב ולא לאחריהם , ואף לא לאחר שנים , לא נמצא ולא יימצא איש מכול התנועה העממית והחופשית והגדולה , בית"ר , שיכול לה TV עדות ישירה או עקיפה להאשמתם של אלה שנבחרו לעמוד בנאשמים . לא נמצא ולא יימצא איש מצפון , ובתנועת בית"ר האידיאליסטית גדול מישקלו של המצפון האישי , אף לא נמצא ולא יימצא אחד , שפרש מן התנועה , אם מזיקנה , אם מאכזבה , ואם משינוי השקפות , שיעלה על דעתו לאנוס על בית"ר את עלילת הרצח . לא תיכנונו הסודי של הרצח הוא שגרם , אלא ששקר היתה העלילה מתחילתה ועד סופה . עלילת הרצח היתה המהלומה הגדולה ביותר על מוסריותה של הציונות , ותמהלומה הושבת רי קם . היה בה בעלילת הרצח , כדי לזכך בייסורים את תנועת בית"ר , שכתבה את פרקה בהיס טוריה בדם של לבה . לא עלה הניסיון לרצות תנועה שלימה בישראל ובציונות . זכו ישראל וציון . בפרשת העלילה וכול הכרוך בה נפתח את דיוננו בכרך השני של תולדות תנועת בית"ר .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר