מהחלטות הכינוס העולמי הראשון

עמוד:339

מהחלטות הכינוס העולמי הראשון עקרוני בית" ר א . ברית תרומפלדור מכירה , שמטרת הציונות היא לעשות את ארץ ישראל משתי גדות הירדן למדינה עברית ברוב תושבים עברי . ב . תפקידה של בית"ר הוא לארגן ולחנך את הנוער העברי בלי הבדל נתינות , מין , מעמד , או מישלת יד , להיות חלוץ האומה בהקמת המדינה העברית בארץ ישראל , וכול בן בית"ר נכון בכול רגע לגיוס לשם ביניין המדינה וההגנה עליה לפי פקודת ראש בית"ר והשילטון . ג . לשם כך ו ) בית"ר מחנכת את הנוער העברי לאזרחים נאמנים לעם ישראל על ידי הכשרה ברוח , בלשון העברית , במישלח יד וב ספורט המגן ; ( 2 החינוך הבית"רי מכוון לעלייה לארץ ישראל ; ( 3 בית"ר מכירה , שתועלת היחיד או תועלת המעמד משועבדות שיעבוד גמור במשך כל התקופה של הקמת המדינה בארץ ישראל לתועלת הביניין הזה ( 4 ; בית"ר מכירה , שכול צעיר וכול צעירה עברים חייבים להכשיר את עצמם להגנה על ביניין המדינה העברית בארץ ישראל ועל יישובי היהודים בגולה מפני כל התקפת אלימות מחוץ . חינוך והכשרה רוחנית א . תפקיד החינוך בבית"ר - אמצעיו נובעים בהכרח מתוך עקרוני בית"ר , ולפיכך חופשי הוא מכול תערובת של שיטות , שנולדו מתוך צרכים זרים לעם ישראל ולציונות . יש להשתמש באמצעי החינוך של שיטות אלו רק במידה שנובעים הם מתוך תפקיד החינוך הבית"רי . ב . הכינוס מאשר את יסודות התוכנית לעבודה התרבותית , שהוצעה על ידי המיפקדה העליונה - 1930 . 11 . 15 / איגרת , / 3 ( 15 ) וממלא את ידי השילטון לשכלל תוכנית זו לפי צרכיהם המיוחדים של הסניפים הארציים . ( ובהערה : בפרט על השילטון לעבד תוכנית לעבודה תרבותית בשביל בית"ר ארץ ישראל בהסכם את הנציבות שם . ( ג . על השילטון לעבד ( 1 שיטה של בחינות לסיום קורס כל דרגה וכמו כן לסיום החינוך הבית"רי ; ( 2 תוכנית של בחינות למדריגות בתוך הדרגה א' ( נשר טירון , נשר צעיר , נשר בכיר , ( ' הדר בית"רי . חסר בחיינו דבר מה נעלה , אסתיטי , שמשתקף בכול מעשה ופעולה . רצוני , שהעם ילמד את הביטוי "הדר בית"רי . " תקוותי שיאמרו בין היהודים בנוגע לדבר נעלה : "דבר זה יש בו הדר בית"רי , " כמו שאומרים היום ג'נטלמן וכר . אתם יודעים שאינני ציוני רוחני , אולם מאמין אני , שהטיפוס החדש שניצור ייתן ביטוי לאותו ההדר הבית"רי , שחסר לנו כיום . עלינו ליצור אצילות עברית ; טיפוס שיזכור , כי הכול צריך להתבטא באצילות , במילחמה במתנגד — עליו להביא יחס יפה ללוחם בו , וכר . אני מקווה , כי מתוך בית"ר יצמח ויפרח ההדר הבית"רי . הנני בטוח , כי בוא יבוא הזמן , ולא רחוק המועד , שהנוער העברי ילמד מבית"ר , ובית"ר תיעשה למחנה המכריע בחיי הנוער העברי . יקחו מבין השקפותינו ומרעיונותינו התנועות המתנגדות לנו , כמו שהזרמים השונים בציונות "שואלים" כעת רעיונות ותוכניות אצל הצה"ר ; אבל דבר אחד יישאר רק אצלנו : ההדר הבית"רי . צריכים אנו לבוא לידי כך , שבלב כל בית"רי תהא נטועה הנטייה התמידית לשיפור הנפש ... אין מגשימים מטרות בין לילה , ותהא אפילו השאיפה לכך ענקית צריך להיות נכונים למילחמה ולקורבנות . אין אנו משחקים מישחק . לא רק אני , ודאי אף אתם חושבים ברצינות על כל המוחלט והנאמר כאן . זיכרו , כי תקופתנו היא אחת התקופות החשובות ביותר בפיתרון שאלת היהודים . היו נכונים לקורבנות ולמילחמה . היו אנשים המסוגלים לעמוד בפני סנטימנט , היודעים להתגבר על כל קושי העומד בפני הגשמת מטרתנו . איחולי וברכותי יהיו , שתזכה בית"ר לבנות את המדינה העברית על שתי גדות הירדן . '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר