פתיחה

עמוד:326

המוכר ליהדות במושג הפשוט והגדול : 'אחד . ' הזכיר את דברי המשורר : 'שמש אחד במרום , ושיר אחד בלב , ואין שני — ' ... הרעיון האחד השולט הוא רעיון המדינה . הפאציפיסם הוא רעיון מרעיונות עמנו , ובוודאי ראוי לנו להתגאות בו . אלא שרע מאוד , אם על כל מצח יהודי חרות : הפקר ! מותר ! עלינו להכין את הזרוע , שלא נהיה הפקר . ראש בית"ר אף התעכב בעניין הליביראליסם . שואלים : 'הבאמת רוצים אתם להפוך אנשים למכונות ז הן התרבות של היום שואפת דווקא לחופש הפרט ונלחמת במיכאני סאציה ו . ' גורם הבחירה והרצון העצמי מכריע : ' אם מתוך רצונו החופשי התארגן הנוער שלנו , ועשרת אלפים כאחד יעשו תנועה פשוטה אחת - כן , גם זאת מכונה , אבל עם שאיננו יודע להיות מתוך רצון עצמו ל" מכונה - '' איננו אומה . ' ' יש המון ויש אומה . אומה היא , שיודעת לפעול יחד מתוך רצון אחד . הגעגועים לרצון הלאומי הם השוררים בשורותינו , ולו גם יתבטא הרצון הזה בעמידת דום . כך תופש אני את שכל התנועה , שעלי להציגה לפניכם היום : ליצור גזע יהודי חדש . גזע במובן הפסיכולוגי . רוצים אנו למחוק את חותמת הגיטו . אומנם לא בדור אחד יעשה הדבר הזה . — - - אל נא תעלה מחשבה בלבכם , שאתם הנכם כבר בני הגזע החדש . לא ולא . אבל אתם מתגעגעים עליו , אתם שואפים אליו . ועל כך תוכלו להתגאות . ' ועכשיו הגיע ראש בית"ר בסוף דברו אל עולם האידיאות האנושיות : ' ואם תזכרו , כי מחוץ לציונות יש בעולם עוד רעיונות ודעות יפים - שימו לב לדברים אלה : השוו את המיתולוגיות של האומות האריות , וראיתם שכולן חולמות על דבר "תור הזהב" שהיה ואיננו . בכולן - העולם-עולמנו מתקלקל והולך , הולך ורע . אבל אנו הבאנו את האידיאה , ש"תור הזהב" - "ימות המשיח" - יבואו כתום כל הקצים . בראשית דברי ימי עמנו מופיע יש ראל - האיש ששרה עם אל ויוכל לו , באשר לא הכול נברא בעולמו של הקדוש ברוך הוא כדבעי . עלינו לתקנו , ובמשך 3000 שנה נודדים אנו בתבל ושואפים לתקנה . ומומחים אנו לכך . כיצד נוהגים במומחה מפורסם , שאין לו קליניקה בה יוכל לרפא ז - בונים לו קליניקה , לאבוראטוריה . אבל גורלו של הרופא למחלות סוציאליות שבאנושיות מהו ו - נע ונד הוא ומטיף לאתרים . ויש שימסור את רעיונו לידיים זרות אם רוצים אתם לשרת לאנושיות כולה - שרתו לאומתכם , ובנו לה את הלאבוראטוריה הזאת . כדאים הם כוחות דור דורותיים שיקדישום למטרה נעלה זו . אמרו , שאץ לנו נוער . הבה ואזכיר לכם את האגדה היוונית על הנודד אשר בהררי קאווקאז , ששמע אנחות מראשי ההרים , ויקשב וישמע מלים יווניות . הנה שואל האיש הנאנח : העוד יש אש עלי אדמות ו - אז הבין הנודד , כי הטיטא נוס פרומיתיאוס הוא הוא הנאנח והשואל לאש , זו האש שלמענה סובל סבלות עד . ככה גם שאלו : העוד יש נוער ציוני ו העוד יש לרעיוננו תקומה - ? כיום הזה תשמעו את התשובה בגאון ובענווה : כל אחד מכם שומע את התשובה בלבו שלו : אשרינו שיש לנו כוחות צעירים רעננים שימשיכו את המיפעל עד לניצחון . ' הכינוס בחר בנשיאותו : כץ - ליטא , לוינ ברג - לאטביה , גולד - פולין , קפל - אוס טריה , אדרי - ארץ - ישראל , וגלעזר - דאנציג , ואחר שמע את הדין וחשבון האירגוני מפי הד" ר יעקב הופ מאן על 21 הסניפים הארציים , ו 22000 החברים . 'סניפים נוסדו לא רק על ידי עבודתנו אנו , אלא אף באופן סטיכי , ובאיניציא טיבה שיצאה מחוץ לשורות בית"ר : זה לא מיקרה , שבית"ר היא היא הראשונה שהבינה את רעיונות ז'בוטינסקי . רעיונותיו לא יכלו לחדור אל לבות הדור הזקן , שהתרגל לטפל אך ורק בחיבת ציון . רעיונות אלה דרשו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר