כבוד למסורת

עמוד:150

מרכז יזכיר לחברים את זה ' . חברים אחדים ביקשו להגיב את תגובותיהם הכנות : ' פרניק : אנחנו הסתדרות נייטראלית . אסור לנו לקבל החלטה על דבר איסור חילול השבת , מפני שזה ( הולך ) כבר נגד נייטראליות ההסתדרות . את הדבר עם חילול השבת יש להשאיר רק לטאקט של החברים . יואלסון 1 רוב העם העברי הוא עדיין דתי . הדת קשורה אצלנו מאוד בלאום . אם הולכים נגד הדת הולכים באותו הזמן נגד הלאום . ההחלטה : כל העבודות בעד ההסתדרות ומשם ההסתדרות אסורות בשבת . כיוון שחלק מהחברים הוא דתי - אסור מסיבות טאקטיות ( ר"ל של נימוס ) לחלל את השבת בחדרי ההסתדרות ' . דיסנצ'יק התמרד נגד החלטה זו והעלה אותה לדיון חוזר 927 . 9 . 15 ) ז . ( הוא טען : 'ההחלטה בנוגע לחילול השבת שהיתה מקובלת / שנתקבלה / בישיבה ( הולכת /( היא / נגד הפרינציפיונים שלנו . אי אפשר שתישאר אפילו בפרוטוקול . צריכים לבטל אותה ' . בייחוד יצאה חמתו על החלק השני של ההחלטה , התפרץ וקרא : 'דיקטאטורה בישיבת המרכז ' . פרופס החזיר לו , שאין הדבר נכון , ואילו החלק השני של ההחלטה בוטל . לא נסתיימה הפרשה . יואלסון חזר אליה לאחר יומיים 7 ) ו 927 . 9 . ו ) והציע שהמרכז יבטל את כל החלטותיו בנוגע לדת , שהעניין יימסר לוועידה , ועד אז לקיים את ההחלטה הישנה של 'ועד הראשים' , ( 1924 . 10 . 24 ) המבקשת 'אצל החברים לא לחלל את השבת במעון / במועדון ' . /

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר