כמזדהה עם בית"ר

עמוד:121

של אנשי ביל" ו , ואחר שכינה כל מסתלק מן התנועה הציונית בכינוי 'בוגד אבי בוגדים . ' ובמיוחד אל הנוער הבית"רי : 'אל תשכחו , אתם תלמידי תרומפלדור , את אשר שכחו לדאבוני רבים ממחנה החלוציות : כי תנועתכם היא תנו עת עמלים , לא תנועת "פועלים . " שגיא ורחב הוא מושג החלוץ ממושג הפועל . ' ובאותו זמן כבר הכין את 'מגילת הגדוד , ' וכאן הקדים והביא את דברי תרומפלרור : 'חלוץ אין לו פרצוף מע מדי או מיקצועי . חלוץ הוא כעין בול של ברזל היולי וגולמי הניתן לאומה למען תעשה ממנו מה שחסר לה . ' ... ומפיו של תרומפלדור קרא אל החלוץ הבית"ת : 'קריאת תרומפלדור היא קרי אה לקורבן אין סוף , לא להטבת מצבו של מעמד זה או אחר . דחקו שן בשן , עצמו עיניכם , סיתמו אוזנכם לכול זימרה , מלבד זימרת ההימנון הלאומי . אף לקדוש מכול החושים - לחוש הקינ אה - סגרו לבבכם . לעשיר הניחו שיתעשר בזמן שאתם בחרפת הדלות תעבודו - "אין דבר . " גם הונו של עשיר יהיה לזבל המשמן את קרקע מולדתנו . הוא ימות ואתם תמותו , הוא עשיר ואתם אביונים . אך בימי בניכם יבוא קציר , ושמו קציר של צדק . ' את הכלל הגדול הזה 'אל תקנאו' לא היה בכוחה של הציונות להשריש בלב הנוער והעם , ואת סכנתו של יצר הקינאה לת חיית ממלכתיותו של העם ניתן לחוש מאז , במשך שני דורות , ובייחוד בשנות הדור הראשון למדינת ישראל . בדבריו בא ז'בוטינסקי לעשות למניעת תעייתו של הנוער בשדות זרים ולתבוע ממנו אידיאליסט פאטריוטי ללא גבול . מטבע מעניינת טבע בהם : ' הבונה 3 - כלים בידו , פטיש וחרמש ומגן . ' על עירנותו של ז'בוטינסקי הגוברת והולכת לעניין קידומה של בית"ר , ובייחוד ביחס לחינוך הצבאי שבבית"ר יוצא להעיד עוד מיכתב , ששלח - 1928 . 3 . 29 ) נוסף על מיכתבו מ 9 ו 0 . ו 927 . ו ושממנו הובא בפרק הקודם ) ז'בוטינסקי מפאריס אל מרכז הצה"ר בארץ ישראל : ' ברית תרומפלדור וחינוך צבאי : — פניתי כאן לממשלה , דווקא בעזרת תומכים חשובים , בעניין .. קבלת צעירינו לבתי הספר הצבאיים ( הרשמיים ) - ונוכחתי , כי לא נצליח בדרך זו . יש כעין חוזה חשאי , או אולי גם בכתב , בין הממשלות לבלתי קבל נתיני חוץ במוסדות כאלה , אלא בהסכמת אותה ממשלה . על כן החלטנו לייסד בית ספר פרטי , כולו שלנו , בצרפת או במדינה אחרת , על ידי אותו "אוצר השומר , " שאל יצירתו ניגש תיכף ומייד אחרי חג הפסח . לעבודה זו נתמסר בכול כוחותינו , ונקרא אליה את הנוער העברי ואת בית"ר בראשו . אופיו של בית הספר וחוג הוראתו יהיו תלויים , כמובן , בהצלחת האוצר . את היחס בין הצה"ר לבין בית"ר סידרנו בפולין ככה : בית"ר חופשית בכול המיקצוע של חינוך ואירגון ותעמולה הסתדרותית ; אך בעניינים שהם מחוצה לחוג הזה , בפרט בענייני הפגנות פוליטיות ( למשל , פארלאמנט , בחירות , וכוי ) נכנעת היא להצה"ר . הנני מציע גם לכם סידור מקביל . ' בחורף שנת 1928 נעשה מאמץ לחדש את תוכנית ההתיישבות היהודית בחורן , מגבול ארץ ישראל הגדולה ( יחזקאל מז טז ; יח ) — בשטח הנרחב של 80000 הדונאמים שרכש בזמנו 'הנדיב הידוע' אדמונד רוטשילד , ונשאר מחוץ לתחום המאנדאט הבריטי על פי ההסדרים הפוליטיים עם צרפת . בשנת 1920 עדיין לא בטלה מחשבה בדבר הקמתה של ממשלה עצמאית באיזור בכפיפות למאנדאט בריטי ( הסכם המאיור סומרסיט עם השייכים מעגלון , ברית 'אום קיס 920 . 9 . 2 , ' ו , ( ואף לאחר החלוקה בין שטחי המאנדאטים , הצרפתי והאנגלי , תבעה ועידת ה'לייבור' בברי טאניה ( ברייטון , ו 92 ו ) מן הממשלה לחזור בה ' מקריעת התורן וכמעט כל הגליל העליון , ' 'ולשים קץ לחלוקה הבלתי טיבעית והמזקת של הטריטוריה של המאנדאט הבריטי ולבצע את האיחוד של ארץ ישראל המיזרחית והמערבית . ' במאנדאט , שנערך בלונדון , ( 1922 . 7 . 24 ) כבר נקבע הסעיף , 25 ביחס לטריטוריות שבין הירדן

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר