הסערה המסייעת

עמוד:196

היהודים . אך לוא החל להיווצר לחץ גדול של מהגרים יהודים על הגבול הצ'כי הוא לא היה מהסס לחתום על נקיטת אמצעי מגן חמורים ביותר , אף על פי שבתוך כך היה יודע , כי בכך הוא גוזר על בני אדם טובים רעב ואולי גזירה אף גרועה מזה . על קרקעית מצפונו היתד , נשארת שרטת , — ההכרה , שנעשה דבר אכזרי — אך בכל זאת היה חותם . ואני מקבל על עצמי להוכיח , כי כזה בדיוק הוא הלך הנפש של הרוב המכריע של המדינאים האמריקניים , החל במר קוליג' וכלה בפלוני אלמוני , הטורקים בפני המהגר את שערי ארצם העצומה , העשירה והריקה : איש מאלה אינו דורש במיוחד את רעתנו או את רעתו של מישהו ? כל אחד מהם מודה בתום לב גמור , שכל זה מצער מאוד , שעל קרקעית מצפונם נשארת שרטת , אך כזה הוא כורח השמירה העצמית הלאומית . אני מוכן גם להרחיק לכת , כלומר , לא מערבה , אלא מזרחה י שם חיים עמים , שכלפיהם איני חש כל רגשי חיבה שהם , ועם זאת הייתי חושב זאת לדבר שטות ולאמונה תפלה להניח , כי ביסוד מדיניותם לגבי היהודים טמונה רשעות , רצון לחנוק ולענות . הםאדיזם בעולם הוא תופעה יוצאת דופן . הרוב המכריע עושה את מה שעושה רק בלחץ הנסיבות , ואצל הרוב המכריע נשארת בקרקעית המצפון שרטת , ולוא גם רק מתחת לסף ההכרה . אנו איננו יודעים על כך . אני חוזר ואומר : אני ממליץ על תיאוריה זו ועומד עליה בכל תוקף . על כל פנים , מבחינה פסיכולוגית , אין היא בגדר השערה יותר מזו ההפוכה לה . מבחינה מעשית — יש בה יתר תועלת , משום שאפשר להשתית עליה טאקטיקה חיובית . בענייני ימאות נקראת הטאקטיקה — ניצול הרוח הנגדית . שתי ספינות מפרש נפגשות בים : האחת שטה מזרחה והשניה מערבה , אף על פי שאחת היא הרוח הנושאת את שתיהן . העניין נעוץ במיומנות הצבתם של המפרשים בזווית ידועה . בחיי העמים נקראת מיומנות זו "פוליטיקה" — מושג ששכחנוהו . בתולדותינו לא השתוללה מעל לראשינו מעולם רוח נגדית נושאת ברכה שכזאת . באמריקה , הצפונית והדרומית , באנגליה , בצרפת , בכל העולם , צצה ועלתה לפתע השאלה בכל חריפותה והסעירה את הרוחות r מה לעשות במהגר היהודי ? והכול עונים פה אחד : "אלינו אין אנו יכולים להכניס את המהגר הזה . " אך אצל הרוב המכריע , החל בנשיאים וכלה באנשים אלמונים , נשארת שרטת על המצפון . כל אחת מהשריטות הללו , כשהיא לעצמה , אינה ניכרת ; ואפילו כשמודעים להן , הן מתבטאות בגילוי רגשי אהדה חיוורת תוך הבעת צער , "אין מה לעשות . " אך אילו יכולנו לאחד אותן לסך הכול אחד — אפשר היה להופכן לכוח מניע אדיר . דווקא כעת היה עלינו לחולל תנועה עולמית , . ( 1933-1872 ) Calvin Coolidge 1 נשיא ארה"ב . 1929-1923

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר