תורת המוסר של "קיר הברזל"

עמוד:118

שמחים בכל נפשנו ובכל מאודנו ( כולנו , אפילו אלה המדקלמים על חיבתם לערבים ) על כל כשלון שלה לא רק בעבר הירדן השכן או בסוריה , אלא אפילו במארוקו וכד יהיה , כי אחרת לא יתכן , עד שיאלץ קיר הברזל את הערבים להשלים עם הציונות אחת ולתמיד . נעמוד לרגע על נקודת מבטם של אלה , שנדמה להם , שכל זה הוא בלתי מוסרי . הבה נלבן את העניין . שורש הרע נעוץ , כמובן , בזה , שאנו רוצים ליישב ארץ נגד רצונה של אוכלוסייתה הנוכחית , כלומר , ליישב אותה בכוח . כל שאר אי הנעימויות נובעות משורש זה בהכרחיות אוטומאטית . מה איפוא נותר לעשות ? המוצא הפשוט ביותר הוא — לחפש ארץ אחרת להתיישבות . למשל , אוגאנדה , ואולם אם נתבונן מקרוב , תתגלה גם כאן אותה צרה . גם באוגאנדה יש אוכלוסיית ילידים ו וגם הם , כמובן , כדוגמת כל שאר הילידים בהיסטוריה , יתנגדו אינסטינקטיבית או מדעת להצפת הארץ על ידי מתיישבים . העובדה , שהילידים הללו הם שחורי עור , אינה משנה , בעיקרו של דבר , את המצב : אם ליישב נגד רצון הילידים הוא דבר בלתי מוםרי , הרי מוסר אחד צריך להיות בשביל השחורים והלבנים . כמובן , יש תקווה ששחורי העור הללו עדיין אינם מפותחים עד כדי שיגור משלחת ללונדון ; תקווה קלושה , כי תמיד יימצאו ידידים טובים מבעלי הצבע הלבן , שילמדו אותם ; ואולם אפילו כך יהא הדבר , אם ייחשבו הילידים הללו , תודה לאל , לילדים חסרי ישע , הרי העניין גרוע עוד יותר . אם אמנם דומה התיישבות בלא הסכמתם של הילידים לשוד , הרי המעשה הנפשע ביותר הוא לשדוד ילידימ חסרי ישע . מכאן , שגם אוגאנדה היא פתיון "בלתי מוסרי . " נמצא , שהקצאת כל טריטוריה אחרת , ותיקרא זו באיזה שם שתיקרא , אף היא צעד "בלתי מוסרי . " איים בלתי מיושבים אין עוד בעולם . לכל נווה מדבר שתפנה — תמצא שם את יליד המקום , היושב שם מימות עולם ואינו רוצה ברוב של באים מן החוץ , או אפילו בסתם שטפון גדול של זרים . נמצא , שאם יש בעולם עם מחוסר קרקע , הרי אפילו עצם החלום על בית לאומי הוא בגדר חלום בלתי מוסרי . על מחוסרי הקרקע להישאר לנצח מחוסרי קרקע ; כל האדמה שבעולם כבר חולקה וחסל . כך מחייבת תורת המוסר ! במקרה שלנו נראית תורת המוסר מסקרנת במיוחד . אומרים , שמספרנו בעולם הוא 15 מיליון ; מחציתם חיים היום חיי כלב נרדף וחסר בית , פשוטו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר