על "קיר הברזל"

עמוד:111

המסקנה : לא לערביי ארץ ישראל ולא לשאר הערבים אין אנו יכולים להציע שום פיצוי בעד ארץ ישראל . משום כך אין להעלות על הדעת הסכם מרצון . ומשום כך בני אדם , החושבים שהסכם כזה הוא בגדר sine qua non conditio ( תנאי בל יעבור ) לציונות יכולים כבר עכשיו לומר non / ( לא ) ולהסתלק מן הציונות . התיישבותנו — או שהיא צריכה להיפסק , או להימשך בניגוד לרצונה של אוכלוסיית הילידים . ולפיכך היא יכולה להמשיך ולהתפתח רק בחסותו של כוח מגן , שאינו תלוי באוכלוסיה המקומית — קיר ברזל , שאותו לא יהא בכוחה של האוכלוסיה המקומית להבקיע . בזה כלולה גם כל מדיניותנו לגבי הערבים : לא רק "צריכה להיות כלולה , " אלא גם להיות כלולה בפועל , נתחסד ככל שנתחסד . לשם מה זקוקים אנו להצהרת באלפור 1 לשם מה זקוקים אנו למאנדאט 1 משמעותם בשבילנו נעוצה בכך , שכוח חיצוני הטיל על עצמו התחייבות ליצור בארץ תנאי מינהל ובטחון כאלה , שבהם תהיה האוכלוסיה המקומית , למרות כל רצונה , משוללת אפשרות להפריע להתיישבותנו באורח מינהלי או פיסי . ואנו כולנו , בלא יוצא מן הכלל , דוחקים בכוח החיצוני הזה , יום יום , שימלא את תפקידו בתקיפות ובלא ריתוי . בעניין זה אין הבדל ממשי בין ה"מיליטאריסטים" שלנו ובין ה"צמחוניים" שלנו . אלה מעדיפים קיר ברזל של כידונים יהודיים , אחרים — של כידונים איריים , ואנשי מחנה שלישי , מצדדי הסכם עם באגדאד , מוכנים להסתפק בכידוני באגדאד ( זהו טעם לפגם , מוזר ומסוכן ) ; ואולם כולנו טורחים ועמלים יומם ולילה בעניין קיר הברזל . ועם זאת אנו עצמנו מקלקלים משום מה את ענייננו מתוך שאנו מדקלמים על הסכם ומכניסים בלב מעצמת המאנדאט את ההכרה שהעניין איננו נעוץ בקיר הברזל , אלא בנסיונות הידברות חדשים לבקרים . דיקלום מסוג זה הורס את ענייננו ; לפיכך , המשימה שמגמתה להבאיש את ריחו , להצביע על דמיוניותו ואי הכנות שבו , — איננה רק בגדר תענוג , אלא גם חובה . הבעיה טרם מוצתה עד תום , ועוד אשוב ואדון בכמה מצדדיה במאמרי הבא . אך אני מוצא לנחוץ להוסיף כאן בקצרה עוד שתי הערות . ראשית , על הטענה הנדושה , כאילו נקודת המבט המוצעת לעיל היא בלתי מוסרית , אני משיב : לא נכון . אחת משתיים : או שהציונות היא מוסרית , או שאיננה מוסרית . בשאלה זו היינו צריכים להכריע לפני ששקלנו את השקל הראשון . ומשהכרענו — הכרענו לחיוב . ואם הציונות היא מוסרית , כלומר , צודקת , הרי יש להגשים את הצדק בלא להתחשב בהסכמתו או אי הסכמתו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר