Calais (קאלה)

עמוד:292

הציונית ולמוסדותיה . רק מי שאינו יודע לקרוא , או אינו רוצה לקרוא , יכול לשכוח חלק ז ה של הסכם קאלה . ומצד אחר , גם מתנגדי ההסתדרות הציונית הבלתי תלוייה אינמ צודקים לחלוטין כשהם רוצים לשכנע את עצמם ואת זולתם , כאילו "הכל נשאר כפי שהיה . " הטענה , שתקנון ה"ברית" מעולם לא אושר על ידי ההסתדרות הציונית , אינה נוגעת לעניין . ה"ברית" נתקיימה , תודה לאל , לפי תקנון שלה עצמה , ובו נאמר , שהיא חלק אינטגראלי של ההסתדרות הציונית . אלה , שחשוב להם לדעת , אם הכירה בנו ההסתדרות הציונית שהננו חלק אינטגראלי בתוכה , רשאים להירגע : היא הכירה בנו תמיד ; הדבר ברור לכל וידוע לכל ; אפילו כל התלונות על חשבון צעדינו המדיניים נוסחו דווקא במובן זה — "כיצד העז חלק לקום נגד ה ש ל ם " 7 אך גם אילולא הכירה בנו ההסתדרות הציונית שהננו חלק ממנה , אילולא חשבה אותנו תמיד לארגון בלתי תלוי ( טענה משונה , ( הרי גם זה אינו חשוב : חשוב מה חשבנו אנחנו את עצמנו קודם לכן , ובקאלה הסכמנו לא להוסיף לחשוב בעניין זה . גם ל"הקניט" זה את זה אין צורך . אסור לעורר את השאלה בדבר הסתדרות ציונית בלתי תלוייה . ברית הציונים הרוויזיוניסטים , גם אם היא ריבונית מהיום , איננה "ארגון ציוני בלתי תלוי ; " לרבים מאתנו מצב זה מכאיב מאוד , אד כך הם פני הדברים . ויתירה מזאת : נדברנו בקאלה להסיר מסדר היום את הדיון בבעיית ההסתדרות הציונית הבלתי תלוייה , ומי שאינו רוצה בפילוג , עליו להתחשב בזה ביושר . ומצד אחר , לא מן החכמה הוא לעסוק בניחוש , כאילו "רוב גדול" של חברי ה"ברית" יישאר בין שוקלי השקל . עצם הניחוש עדיין אינו מבוסס על שום דבר ; אחוז עצום של חברי ה"ברית , " לרבות הגוש העיקרי של מפיצי השקל הפעילים , מורכב בארצות רבות מבני הנעורים , שאהדתם אל השקל רופפת , ובהכרזות "מרגי זות" כאלה אפשר רק להרחיק את הנוער הזה עוד יותר ואף להביאו לידי מצב הרוח הבלתי רצוי , המתבטא במלים : "אנחנו נראה לכם לצידו של מי הרוב . " כל הדיבורים על נושא זה עכשיו אינם נחוצים לגמרי . המערכה המכרעת על השקל תהיה בשנת , 1933 ואז נראה . אם עד אז שוב ילכו ההנהלה הציונית והוועד הפועל הציוני בדרך חיסולו של הרעיון הציוני , או אז יפנו לשקל עורף רבים , שעד היום עדיין מוקירים את השקל . ולהיפך , אם יקרה נס וההנהלה והוועד הפועל הציוני יקרעו את ההסכם בדבר הסוכנות המעורבת ויכרתו על עקרון המדינה היהודית , — או אז ישקלו את השקל רבים מאלה שהיום הם בוחלים בו . אין טעם לנחש מראש , ומעשה חסר טעם גדול עוד יותר הוא לנופף איש מול פני רעהו בסמרטוט שצבעו מעורר רוגז .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר