כינוס בית"ר

עמוד:146

כינוס בית"ר ב 12 באפריל ייפתח בדאנציג הכינוס העולמי הראשון של ברית טרומפל דור . יתכן , שהדבר האופייני ביותר להסתדרות זו הוא עצם העובדה , שכמעט אין לה תקדים , דהיינו , שכינוסה הראשון נערך עתה , שש שנים לאחר היווצרותה של הברית . לעת הזאת כבר מצויים סניפי בית"ר בעשרים מדינות ומספר חבריה כבר עולה בוודאי על עשרים אלף . דבר זה מוכיח , בלא ספק , שלפנינו תנועה חיונית מאוד , שקמה משום היזקקותם של ההמונים לטיפוס חדש של נוער יהודי ; צורך זה היה דוחק עד כדי כך , עד שהתנועה נולדה , התחזקה והתפתחה לא רק בלא כינוסים מחזוריים , אלא גם בלא ועידה מכוננת . אנו חוזרים ומדגישים : זוהי תופעה שכמעט אין לה תקדים . ככל שיש ביכולתנו להיזכר , נוצרת כמעט תמיד תנועה המונית בעלת אופי כלל עולמי בקונגרס מכונן כלשהוא ; מכל מקום , מזמנים קונגרס בכל ההקדם , כדי לייצב ולהקנות תוקף חוקי לתנועה שנוצרה מאליה . העובדה , שבית"ר הלכה בדרכים אחרות , ושהדבר לא הפריע לצמיחתה , מוכיחה , בלא ספק , כי יש לה שורשים ולח בריאים במידה יוצאת מן הכלל . עם זאת , בשל היעדר כינוסים נגרמו גם תוצאות שליליות , והגיע הזמן לבטלן . מן הדין שפעילי בית"ר מן הארצות השונות ייפגשו זה עם זה ויכירו איש את רעהו . האידיאולוגיה המשותפת , אף על פי שהיא כבר הוגדרה בבירור די הצורד , מן הדין גם לנסחה בבירור . וחשוב עוד יותר להשוות ולתאם מגמות מעשיות שונות זו מזו , ופעמים אף חד צדדיות , המתגלות בחייהם של סניפי בית"ר בארצות השונות . האידיאולוגיה הבית"רית , כפי שכבר נאמר לעיל , הצליחה להסתמן בבהירות די הצורך . היא מסתכמת בשלושה יסודות : השקפה ממלכתית של

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר