עיצוב מדיניות חינוכית מתחדשת: ניסויים בחדשנות חינוכית כחלק מהתשתית של מערכת החינוך גנית ויינשטיין, שחף גל

עמוד:11

עיצוב מדיניות חינוכית מתחדשת : ניסויים בחדשנות חינוכית כחלק מהתשתית של מערכת החינוך גניתויינשטיין , שחף גלניסויי שטח כחלק הכרחי מפיתוחן ומיישומן של מערכות חינוך החברה הישראלית , כמו במדינות אחרות רבות ( בפרט בארצות הברית , בצפון אירופה ובמערבה , אך גם במדינות אחרות בדרום מזרח אסיה ובאוקיאנוס השקט , כגון סינגפור ואוסטרליה , ( מתמודדת עם הצורך בפיתוח יכולתם של מוסדות החינוך ומערכות החינוך הממלכתיות לתת מענה לחברה הטרוגנית ורב תרבותית המתאפיינת בניידות גוברת . ( Goodlad , 2004 ) היות החברה הישראלית הטרוגנית ורב תרבותית עשוי להיחשב בעיני אחדים מקור קושי בעבור מערכת חינוך ממלכתית ריכוזית . אולם הטרוגניות ורב תרבותיות טומנים בחובם עושר ומגוון , אשר בניהול נכון עשויים לשמש מנוף לצמיחתה של חברה בריאה המתאפיינת בעושר תרבותי ובסובלנות כלפי פרטים וכלפי קבוצות שונות באוכלוסייה ( ענבר , . ( 2000 ההבדלים הלאומיים , העדתיים , הדתיים , התרבותיים והפוליטיים המאפיינים את החברה באים לידי ביטוי בהעדפות ובצרכים שונים של קבוצות ושל גנית ויינשטיין , מנהלת גף ניסויים ויזמות , משרד החינוך ; וד"ר שחף גל , יועץ בכיר לגף ניסויים ויזמות . תודות לפרופ' דוד חן . מידע בנוגע למערכים ולתהליכים בנושאים חדשנות , התחדשות חינוכית וניסויים במערכות חינוך ברמה הלאומית ניתן למצוא באתר המשותף של גף ניסויים ויזמות ובית הספר לחינוך , אוניברסיטת תל אביב : . html www . tau . ac . il / education / innovation / application _ world .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר