מבוא דוד חן, אסנת ספורטה

עמוד:9

מאמרים בעלי חשיבות רבה לעיצוב מדיניות החינוך . הראשון הוא מאמרם של גנית ויינשטיין וד"ר שחף גל , העוסק בתפקידם של בתי הספר הניסויים במסגרת עיצוב מדיניות חינוך מתחדשת . המאמר מנתח תהליכי שינוי במערכות חינוך ובארגונים אחרים בעולם , ומציע כיצד לשלב את מגוון המודלים החדשניים הראויים במדיניות של התחדשות החינוך . המאמר מתאר באורח מקיף את פעילותו של גף ניסויים ויזמות במשרד החינוך , ומציע הצעה מפורטת הן למבנה ארגוני והן לשורה של תהליכים שיובילו את הידע המצטבר בבתי הספר הניסויים אל תוך מערכת קבלת ההחלטות , היישום וההפצה של מערכת החינוך . המאמר השני , של ד"ר אסנת ספורטה , עוסק בבחינה מחודשת של הנחות היסוד של החינוך . המאמר מתבסס על המושג "גלגול רעיונות" שטבע הפילוסוף החברתי פרופ' ישעיהו ברלין . ספורטה משווה את מקורותיהם של מושגים מעולם התעשייה - כגון "חומר גלם , " "מכונה , " "תהליכי ייצור" ו"תוצרים" - למערכת מושגים מעולם החינוך , כגון "תלמידים , " "מערכת חינוך , " "תהליכי הוראה ולמידה" ו"תפוקות . " המחברת מסיקה כי מערכת החינוך נשענת על מושגי יסוד מתחום התעשייה שמקורם בתפיסת עולם מכניסטית , ואלה אינם מתאימים לטבע האדם - מושא עיסוקו של החינוך . בהמשך מובאת הצעה לבחינה מחודשת של מושגי היסוד של החינוך ולהתאמתם לתפיסה הומניסטית מדעית של טבע האדם .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר