מבוא דוד חן, אסנת ספורטה

עמוד:7

מבוא דוד חן , אסנת ספורטה הספר הנוכחי הוא השני בסדרת הספרים המסכמים את מחקר בתי הספר הניסויים ( מב " ן ) המתנהל בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב ביוזמתו ובתמיכתו של גף ניסויים ויזמות במשרד החינוך והתרבות . מטרתו של מחקר מב"ן היא לרכז את הידע המצטבר במסגרת בתי הספר הניסויים , לנתחו ולמקדו , ולהביאו לפני מקבלי ההחלטות במערכת החינוך בכל הרמות - השרה , המנכ"לית , ראשי יחידות המטה , מנהלות / י המחוזות , מנהלות / י בתי הספר , מנהלות / י אגפי החינוך ברשויות המקומיות והמורות / ים בכל רמות החינוך . מחקר מב"ן הוא אם כן חלק ממאמץ כולל יותר לעשות רציונליזציה של הפיתוח וההתחדשות בתחום החינוך על בסיס ידע אמפירי מצטבר . המחזור השני של המחקר התבצע בשנים , 2005 / 6 ועיבוד הנתונים וסיכום המחקרים נמשכו עד . 2007 הספר מסכם ארבעה חקרי מקרה , מהם אחד ( המחקר ב"כרמים ( " התבסס על מטא מחקר של עשר שנים . ארבעת המחקרים המוצגים כאן נערכו בבתי הספר הבאים : א . בית הספר "אלרואא " במנשיית זבדה אשר בעמק יזרעאל , בניהולה של ד"ר רחאב עבד אלחלים . את המחקר והמאמר המסכם כתב דורי לרייה . בית הספר מתבסס על מסגרת תיאורטית שפותחה על ידי ד"ר עבד אלחלים בשם "נקודת האור , " והוא מייצג גישה מערכתית חדשנית לשילוב של תלמידי חינוך מיוחד ותלמידי חינוך רגיל בממדים ובהעמקה שאין להם תקדים . המחקר מדגיש את תרומתה המיוחדת של המנהיגות , את עבודת הצוות , את התשתית הרעיונית להצלחת מודל השילוב במסגרת החברה הערבית , מחד גיסא , ואת הלקחים האוניוורסליים , מאידך גיסא . ב . בית הספר העל יסודי "הר וגיא" באצבע הגליל , בניהולו של יגאל רז . את הניסוי הוביל וניהל דובה לוין , ואת המחקר והמאמר המסכם כתבה רימה גורן בורוכובסקי . המחקר עסק בהטמעת יישומים משלבי טכנולוגיות בבית הספר . ייחודו של הניסוי בבית הספר "הר וגיא "

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר