פתח־דבר

עמוד:10

בכל הגילים , החל בחטיבה הצעירה , המשך בבית הספר היסודי , חטיבת הביניים והחטיבה העליונה , וכלה בסטודנטים בחינוך הגבוה . מקום נרחב הוקצה בספר לקבוצות אוכלוסייה שונות , לתלמידים "חריגים" ו"רגילים , " לבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים . הכותבים תיארו מגוון של תוכניות , הן ייחודיות לישראל והן כלליות הקשורות לכישורי חיים , סובלנות וחירות . כל התוכניות , לרבות התוכניות הייחודיות לישראל , מתבססות על תיאוריות מוצקות בפסיכולוגיה ופדגוגיה . אזרחים רבים בישראל ובעולם סוברים כי תפקידו של בית הספר לחנך , ולא רק ללמד . רבים היו רוצים לראות בבית הספר "בית חינוך , " ולא רק מקום לרכישת ידע ומיומנויות . הנושא הערכי נמצא על סדר היום הציבורי . מרבים לעסוק בו הן מבחינה מחקרית והן מבחינה יישומית . אני מקווה כי הספר יתרום לקידום החינוך לערכים ויהיה לעזר לכל העוסקים בתחום . אני מברכת את העורכים , המערכת המדעית וכל כותבי הפרקים על תרומתם הייחודית לקידום נושא חשוב זה . תודה מיוחדת לקתדרה לחינוך לערכים , לסובלנות ולשלום ע"ש ד"ר יוסף בורג וקתדרת אונסקו לזכויות אדם , דמוקרטיה , שלום וסובלנות בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן , שיזמו והוציאו את הספר לאור . פרופסור זמירה מברך ראש בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר אילן

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר