מבוא

עמוד:12

כמובן שמעקב שיטתי אחר הכתוב , לפי סדר פרקי יוספר , יציג לפני הקורא את הנושא באופן הגיוני ובונה ויאפשר לו להבין את העניין לעומקו . אך סדר הפרקים אינו מחייב : ניתן לבחור במיומנות הרצויה ולעקוב אחר ההמלצות לפיתוחה . אפשר לדלג על הפרק התיאורטי או על כל פרק אחר וללמוד וללמד את המיומנות הדרושה לפי ההמלצות המלוות אותה . להלן פירוט של פרקי הספר על פי המטרות והתהליכים : הנחות היסוד ונקודות המוצא לנושא : פיתוח יכולת החקירה העצמית של ילדים תלוי ביכולתם לשאול שאלות , לחפש להן תשובות ולהעריך את עשייתם בכל שלב . ההצעות לפעילויות ולהכללות בהמשך , כפי שיופיעו בכל הספר , מוצגות על פי הסדר המופיע בלוח הבא : הצגת מטרות ותהליכים - תוכנית מפורטת של פרקי הספר שאילת שאלות על ידי ילדים כמרכיב בתהליך של פיתוח לומד עצמאי התהליך פרק א מודל להוראה המקדמת תהליך של הכוונה עצמית בלמידה קוגניטיבית המטרות המטרה היא לפתח אצל כל ילד את היכולת להשתמש בשאלות לשיפור ההבנה והלמידה העצמית . כך ירכוש כלים לשאול באופן מודע שאלות טובות יותר . לשם כך מוצע מודל לקידום הלומד בשלושה שלבים : משלב ראשוני של קבלה והבנה , לשלב שני של הרחבה והפנמה ועד לשלב השלישי של הכוונה עצמית יזומה ויצירתית . ההתקדמות מנוסחת ברצף מפורט של מיומנויות לשאילת שאלות ושל מיומנויות הטיפול בתשובות . פרק ב . 2 הגירויים המוצגים מטרת הגירויים היא ליצור אצל הלומד מצב של חוסר איזון , לעודד את סקרנותו ולטפח את רגישותו , על מנת לחדד את יכולתו לשאול שאלות רבות , מסוגים שונים , על גירויים שונים שבסביבתו . בפרק יוצעו הכללות לסוגי הגירויים : מפתיעים ; דומים לכאורה ; שונים לכאורה ; מובנים מאליהם . כן יטפל הפרק בדרכי הצגתם במצבים ותופעות , בקשר שביניהם ובצירופי התהליכים וההכללות .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר