מבוא

עמוד:11

האם יש עדיפות לטיפול ישיר בבעיות קריאה לעומת טיפול בתפקודים החלשיםז מהם היתרונות של כל אחת מן האסטרטגיות לטיפול בבעיות קריאה ? באיזו מידה ניתן להגיע להתאמה בין השיטה לבין הנתונים הייחודיים של הילרז כתיבתו של ספר זה התאפשרה בזכות התמיכה והעזרה שקיבלתי מאנשים שונים , בתקופות שונות של חיי . כפסיכולוג חינוכי , העסיקו אותי קשיי הלמידה של ילדים כאחת הבעיות המרכזיות בעבודתי וכשוות ערך , מבחינת משקלה , לבעיות ההתנהגות של ילדים . במסגרת לימודי בארצות הברית , השתתפתי בקורס שעסק בליקויי למידה . הקורס שניתן על ידי פרופ' קן שניירר , מהמחלקה לפסיכולוגיה של בית הספר שבאוניברסיטת רטגרס , בניו ג'רסי , ריתק את התעניינותי בנושא ליקויי הלמידה והניע אותי לכתוב את עבודת הדוקטורט בתחום זה . תורתי לקן שניירר . לד'ר עמירם רביב , מרכז המגמה הקלינית של הילד באוניברסיטת תל אביב , ולמשה רבינוביץ , פסיכולוג מחוז חיפה מטעם השירות הפסיכולוגי הייעוצי של משרד החינוך והתרבות , שהקדישו מזמנם , קראו את הטיוטה ועודרו אותי להוציא את הספר לאור , תורה מיוחדת . לחברי השירותים הפסיכולוגיים החינוכיים של קריית ביאליק וקריית מוצקין , שעודדו אותי בעת הכנת הספר ונתנו אישור לכמה מן הרעיונות שהעליתי ; לירידי חיים אהרונסון , שעצותיו תרמו רבות לייעול עבודתי ; לבני משפחתי , שללא תמיכתם לא הייתי מביא עבודה זו לסיומה ; ובעיקר לאותם ילדים , שמתוך הניסיון להבין אותם ולעזור להם צמחה עבורה זו - לכל אלה נתונה תורתי .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר