בית־ספר בניהול עצמי תיאוריה, מחקר ומעשה

עמוד:3

תודות הרעיון לכתוב ספר על ניהול עצמי בארגונים עלה אצלי עוד בשנת , 1981 לנוכח ממצאי מחקר על ניהול עצמי של רשויות מקומיות בישראל שערכתי בשיתוף עם ד"ר משד . ברבי מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת בר אילן . בעקבות עבודתי המשותפת עם ד"ר צילה רום , על הרפורמה במערכת החינוך בישראל , עלה הצורך להמשיך לחקור את שאלת הרפורמה במערכת החינוך גם בארצות אחרות . כך צמחו המחקרים על בריטניה ( 1989 ) ועל צרפת . < 1990 ) י ברם , הדחיפה העיקרית לכתיבת הספר על ניהול עצמי באה מד"ר עמי וולנסקי , סמנכ"ל בכיר וראש אגף התכנון במשרד החינוך , שכ"אבי הרעיון" בארץ שקד ועמל לא רק במישור המטה , אלא גם במישור השדה - הכשרת הלבבות לקליטת הרעיון , שכנועם של הגורמים השונים במשרד החינוך להוביל מדיניות של ניהול עצמי בבתי ספר , ועוד . לפיכך , תודתי נתונה בראש ובראשונה לד"ר וולנסקי , על התמיכה , העידוד , הראיונות והחומר שסיפק לי . כמו כן , תודתי נתונה לאנשי מחלקת החינוך בעיריית ירושלים - מאיר קראום , יהודה הכט , שלמה הומינר ודבורה גבעתי - על שהעמידו לרשותי את המידע שנדרש לעבודה זו ; למנהלי בתי הספר , שניאותו להתראיין ולמלא את השאלון ; ולמנהל מחוז תל אביב ד"ר יוסי לוי , שסייע לי לבקר בבתי הספר במחוז שבהנהלתו . אני מודה לבני משפחתי על תמיכתם , וכן לליאת לוי על עזרתה הטכנית . לבסוף , תודה מיוחדת לגיא פרמינגר על העריכה היסודית . פרופ' חיים גזיאל המעוניינים בעבודות אלה מוזמנים לפנות אל מחבר הספר .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר