פרק 1 לפני ומעבר להוראת קריאה, כתיבה וחשבון / מילטון שוובל וג'יין ראף

עמוד:13

פרק 1 לפני ומעבר להוראת קריאה , כתיבה וחשבון מילטון שוובל וג'יין ראן * עבודתו של פיאזיה חשובה לחינוך מן הטעם הברור ביותר : הוא העמיק את הבנתנו בגיל הילדות . אף שפנה לעסוק בבעיות החינוך כבר בשנות ה , 30 היה פעיל בשליחות אונסקו בשנות ה 50 המוקדמות , ופרסם עבודה חדשה על מדע החינוך בשנות ה 60 המאוחרות , הוקדשו מאמציו לחקר טבעם של הידע והפסיכולוגיה של הילד יותר מאשר לחינוך עצמו . הוא השאיר לאחרים , בעיקר לאלה מאתנו העוסקים בחינוך ובתחומים הקשורים אליו , לכרות את העפרות העשירות של עבודתו . עפרות כאלה מצויות בשפע , כמעט בתשובה לכמיהותיהם של מורים ומחנכים . שלדון , ( 1867 ) מחברו של ספר עבור מורים , כתב : במשך שנים רבות צמחה במוחותיהם של אנשים הוגים בארץ זו האמונה , כי שיטות ההוראה שלנו בבית הספר היסודי מאוד לוקות בחסר , משום שאין הן מותאמות בצורה נאותה לתנאים הרוחניים , המוסריים והפיזיים של הילדות . אך עד כה התייחסו מעט מאוד לסדר הטבעי או להתפתחות של כשרי הילדים או לתכונות רבות המיוחדות להם . המחקרים שהחל פיאז'ה עורך לאחר מלחמת העולם הראשונה כמו נתפרו על פי הפירוט הזה שנכתב אחרי מלחמת האזרחים בארצות הברית . הם גילו את ''הסדר הטבעי או ההתפתחות" של הילד והתמקדו הן בהתפתחותו השכלית והמוסרית והן בגורמים הפיזיים ( התחושתיים והמוטוריים ) הקשורים אליה . העפרות אכן ישנן ומצפות לכרייה — למען מדע של חינוך — מעבודתו של פיאזיה , משותפיו ומעמיתיו ומאחרים ברחבי העולם שהושפעו מעבודה זו . מדע כזה יסתמך , כמובן , על כל התיאוריות והמחקרים האמפיריים המאירים תחומי חשיכה רבים . מחברי הספר הזה בחרו , בשלב זה לפחות , להתרכז

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר