הקדמה

מתוך:  > פיאז'ה בכיתה > הקדמה

עמוד:9

הקדמה איש אינו מטיל ספק בכך , שהחינוך בבתי הספר דורש שיפור . אך מה אפשר לעשות י אחדות מן התשובות הן ברורות אף שהן קשות להגשמה . בתי הספר בעולם יכולים להיעשות מייד מקומות טובים יותר עבור ילדים , עוד בטרם נתערב בלימודים , אם הילדים יוזנו היטב ויהיה להם בית , אם הוריהם יעבדו והם ומשפחותיהם יזכו ליחס של כבוד הן בבתי הספר והן בחברתם . תשובות רבות נמצאות עדיין הרחק מעבר להישג ידנו . בעבודתנו היומיומית כמורים וכחוקרים אנו נאבקים על מנת להגיע ליתר הבנה , כיצד ילדים מתפתחים ולומדים ומה על המורים לעשות כדי להקל על תהליכים אלה . התשובות חייבות להיות מעשיות ושימושיות למורים העובדים בכל אחד מבתי הספר בעולם , בערים , בפרברים ובכפרים . כפי שאנו יודעים , פתרונות אינם נמצאים על ידי יריות מקריות בחשיבה אלא על ידי מבחנים שיטתיים של יישום תיאוריות הנראות הגיוניות , דהיינו תיאוריות הנראות יעילות בהסברת ההתפתחות הקוגניטיבית . כסגל בית הספר הגבוה לחיבור הוביל אותנו עיסוקנו היומיומי בבעיות של בתי הספר במדינה המעוירת ביותר בארצנו , יחד עם רבים אחרים , לתיאוריות של אחד המוחות הפוריים ביותר של המאה . עבודת החיים של פרופסור ז'אן פיאז'ה מספקת הזדמנויות עשירות לחקר כמה מן התשובות הנחוצות לשאלה שלנו . יישמנו את רעיונותיו של פיאזיה בעבודתנו תוך שיתוף פעולה עם בית ספר עירוני , שבו המריצה אותנו בשלבים הראשונים אדית אדלםון בהבנתה ילדים צעירים . עסקנו גם בחקר החשיבה הלוגית של תלמידי השנה השנייה במיכללה . רעיון הספר הזה צץ מתוך ועידת פיאז'ה של מחנכים וחוקרים n 1 T . Rutgers הוצעה לראשונה על ידי רוברט שוובל , לאחר שלמד עם הפרופסורים פיאז'ה וסינקלייר ועבד כעוזרה של סינקלייר . הוועידה אורגנה כדי לסייע לנו בעבודתנו וכדי לקדם את רמת ההמקוגה בהכשרת המורים .

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר