התוכן

עמוד:7

התוכן 1 3 א : שורשים ומקורות השפעה 21 א : החינוך הפרוגרסיבי ורעיון העבודה - בירור מושגים 22 החינוך הפרוגרסיבי ; 22 עקרונות המתודה במחשבת החינוך הפרוגרסיבי ; תנועת העבודה ורעיון העבודה . 33 פרק ב : החינוך הפרוגרסיבי וההתעוררות הלאומית בארץ ישראל 37 ההיכרות עם מחשבת החינוך הפרוגרסיבי ; 38 יסודות העמלנות בראי צרכי הלאום והחינוך ; 40 החינוך הפרוגרסיבי - מרעיון לארגון ולהגשמה בארץ ישראל . 44 פרק ג : נסיונות ראשונים 49 בית הספר בהרטוב ; 50 גן ילדים ובית ספר עמלני פרטי בתל אביב . 52 חלק ב : חינוכית חיפוש * דרך : מנסיונות ראשונים לתנועה 61 מבוא : ראשית ההתלבטות 61 פרק ד : ראשית חינוכם של ילדי העובדים בתל אביב - בית החינוך 66 פרק ה : ראשיתו של החינוך בקבוצה , בקיבוץ ובמושב 95 דרכם של בתי הספר בהתיישבות ; 96 החינוך בגדוד העבודה ; 103 מועצת גדוד העבודה לענייני חינוך - גיבוש רעיונות יסוד וראשית צנטרילזציה בחינוך ; 108 בית הספר המרכזי בעמק - רעיון ותכנית שלא התגשמו 7 וו . פרק ו : מועצת התרבות תרפ"ח - לקראת גיבוש דפוסים 128 לימודים , עבודה וחברה - התגבשותם של יסודות החינוך בזרם העובדים ; 129 דרכי החינוך בעמק - מבט מן החוץ ; 138 זרמי מחשבה חברתיים פדגוגיים במועצת תרפ '' ח . 142

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל אביב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר