ג. ההשגחה ותורת הגמול

עמוד:69

הגמול כתחת היראה מיום הדין המתקרב הייתה מרכיב מרכזי בהטפותיו של ישוע , כשפעל במאה הראשונה לספירה בקרב הציבור היהודי . מטרת קריאותיו להיטהרות ולחזרה בתשובה המופיעות בספרי , הבשורה שבברית החדשה , הייתה להציל את בני האדם מעונש על חטאיהם . בברית החדשה מסופר , כי שלושה ימים לאחר צליבתו , קם ישוע לתחייה ואחר-כך עלה לשמים . חסידיו , הנוצרים הראשונים , האמינו כי הוא עתיד לקום לתחייה פעם נוספת בתוך זמן קצר ולהיות השופט ביום הדין . במהלך הדורות , עם בניית הכנסייה הנוצרית ועם הגידול במספר מאמיניה , נחלשה הציפייה לתחייתו הנוספת של ישוע ולבואו של יום הדין . ואולם , בתקופות מסוימות קמו בחברה הנוצרית תנועות משיחיות , שציפו לבואו המהיר וסחפו אחריהן המונים . תנועות אלה התבססו על חזון משיחי המופיע ב'חזון יוחנן , ' הספר האחרון בברית החדשה . על-פי הכתוב ב ' חזון יוחנן , ' ייסד ישוע בחייו את 'מלכות אלף השנים , ' שהמין האנושי חי בה כיום . אחרי סופה של מלכות זו תפרוץ מלחמה אכזרית בין הרשעים , המסרבים להכיר באמת הנוצרית , לבין הצדיקים . הרשעים יונהגו על-ידי ה'אנטי כריסט ' - דמות המסמלת את כוחות הרוע המתנגדים לנצרות . מלחמה זו מכונה בנצרות 'מלחמת גוג ומגוג , ' והקרב המכריע בה יערך ב ' ארמגדון , הוא הר מגידו . האנטי כריסט ייהרג על-ידי ישוע , והרשעים יישרפו באש שתרד מן השמים . לאחר ניצחונו של ישוע על האנטי כריסט , יתקיים יום הדין . אז יתאחדו מחדש הנשמות עם גופם של בני האדם . ישוע ישפוט את כולם - עניים ועשירים , פשוטי עם ובעלי שררה . המלאך מיכאל יאחז במאזנים , וישקול בהן את מעשיהם של בני האדם . לאחר שקילת המעשים תיגזר על הרשעים צלייה באש הגיהינום , ואילו הצדיקים ישהו בגן העדן עם ישוע . חזון יום הדין הנוצרי קובע , כי גורלם של כל הלא-נוצרים יהיה הליכה לגיהינום , שכן הם אינם מאמינים במשיחיותו של ישוע וטבועים בחותם חטאו של אדם הראשון . בנצרות משולבים , אפוא , החזון המשיחי והגמול האישי שיינתן לכל אדם . ישוע הוא המשיח הנאבק בכוחות הרוע והוא גם השופט , הגוזר את דינם של כל בני האדם המתייצבים למשפט . . 1 כיצד יסלק ישוע את הרשע מן העולם באחרית הימים ? "הצליבה , " הוברם ואן אייק , המאה ה 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר