ב. כתבי הקודש בנצרות - הברית הישנה והברית החדשה

עמוד:30

לפניך כמו שעושים הצבועים בבתי הכנסת וברחובות כרי שיכבדו אותם הבריות ... ואתה , בעשותך מעשה חסד , אל תדע שמאלך את אשר עושה ימינך , למען יהיו חסדיך בסתר ואביך הרואה במסתרים יגמול לך 1 * " . ו , ( 4-1 ספר הבשורה על פי מרקוס מספר על חייו של ישוע מפגישתו עם יוחנן המטביל ועד צליבתו . בספר זה מתואר ישוע כמנהיג הסובל ייסורים וכדוגמה ומופת לנוצרים שנרדפו ארור-כך על ידי השלטון הרומי האלילי . בפרק יד , פסוקים 65-64 נאמר : "הכל הרשיעו אותו ופסקו שהוא בן מוות . אחרים החלו לירוק בו,- גם כיסו את פניו , הכוהו באגרוף ואמרו לו : התנבא ! ( כדי להוכיח שאינו יכול ) והמשרתים קידמו אותו במכות * . " ספר הבשורה על-פ > לוקאס מספר על הנשים שסבבו את ישוע - אמו מרים ומריה מגדלנה . כמו כן , מובאים בו נוסחי תפילות הודיה ושירי הלל שאמרו אמו מרים , אביו של יוחנן המטביל , זכריה ואנשים נוספים . תפילות אלה שולבו לאחר מכן בנוסחי התפילה של הכנסייה הנוצרית . אחת מהן היא תפילת ההודיה של מרים על הריונה : "אז אמרה מרים : 'תרומם נפשי את ה' ותגיל רוחי באלוהים מושיעי , כי ראה בשפל אמתו . הן מעתה 'אשריה' יאמרו עלי כל הדורות * "' . > א , ( 48-46 ספר הבשורה על-פי יוחנן מתמקד בימיו האחרונים של ישוע בירושלים . בשונה משאר ספרי הבשורה , ספר זה מבליט את אלוהותו של ישוע ומדגיש שהזדהות המאמינים עמו מזכה אותם בחיי העולם הבא . כשישוע חוזה את מותו הקרב , הוא אומר לתלמידיו : "האב עצמו ( כלומר , אלוהים ) אוהב אתכם מפני שאהבתם אותי והאמנתם כי אני מאת האלוהים יצאתי . יצאתי מאת האב ובאתי אל העולם,- שוב , עוזב אני את העולם והולך אל האב ( 28-27 * " . לאחר ספרי הבשורה מופיע בברית החדשה ספר מעשי השליחים , המספר על מסעות השליחים , תלמידי ישוע , לשם הפצת תורתו ברחבי האימפריה הרומית . ספר זה נכתב , כנראה , על-ידי לוקאס , מחבר אחד מספרי הבשורה . הסיפור המופיע בספר מעשי השליחים בפרק ט '' ז מהווה דוגמה לתיאור המסע להפצת האמונה הנוצרית : "בלילה נראה חזון אל פאולוס : איש מקרוני אחד נראה עומד ומבקש ממנו ' , עבור אל מקדוניה ועזור לנו . ' מיד לאחר שראה את החזון השתדלנו לצאת אל מדקוניה , כי הבנו שאלוהים קורא לנו לבשר להם את הבשורה . הפלגנו מטרואס ושטנו בנתיב ישר אל סמותרקיה , ולמחרת אל נפולים,- משם אל פליפי , עיר בחבל הראשון של מקדוניה ומושבה רומית . בעיר הזאת היינו כמה ימים . ביום השבת יצאנו דרך שער העיר אל שפת נהר , אל מקום שחשבנוהו למקום תפילה , וישבנו ודיברנו אל הנשים הנאספות . הייתה שם אישה אחת יראת אלוהים , לידיה שמה , מוכרת ארגמן מן העיר תיאטירה . היא שמעה והאדון פתח את ליבה להקשיב אל דברי פאולוס . אחרי שנטבלה היא ובני ביתה , פנתה בבקשה : "אם ראיתם אותי נאמנה לאדון , בואו נא לביתי להתאכסן בו" והיא שכנעה אותנו . כשהלכנו פעם למקום התפילה פגשנו נערה אחת אחוזת רוח ניחוש , שעשתה הון רב לאדוניה בניחוש העתיד . אותה נערה הלכה אחרי פאולוס ואחרינו וקראה : "האנשים האלה עבדי אל עליון והם מודיעים לכם את דרך הישועה ! "כך עשתה ימים רבים . מאחר שזה הטריד מאוד את פאולוס , פנה אל הרוח ואמר : "אני מצווה עלייך בשם ישוע המשיח , צאי ממנה " ! באותה שעה יצאה הרוח . ראו אדוניה כי אבדה תקוות רווחיהם , תפסו את פאולוס ואת סילא וסחבו אותם אל כיכר העיר להעמידם לפני השלטונות . * מתוך ; ספרי הברית החדשה . תרגום חדש . © . 1979 כל הזכויות שמורות לחברות המאוחדות לכתבי הקודש . באדיבות החברה לכתבי הקודש בישראל , ת . ד , 44 ירושלים . 91000

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר