מבוא

עמוד:11

שדברי הבאב לא נראו לו . כבר מתחילת דרכו הוא הציג תורה מוסרית , חברתית ומדינית ברורה לחלוטין , המבוססת על שוויון מוחלט של בני המין האנושי , על דחיית כל סוגי האפליה , על התביעה ליצור מן העולם כולו מולדת אחת של המין האנושי ועל הצורך לבטל את הגבולות בין העמים והמדינות ולאסור שימוש בנשק . סביב רעיונות אלה הוא פיתח כל ימיו את חזונו לסדר עולמי חדש , והבטיח כי יום ה' המציין את התגלותו עתיד להוליך אל השלום העולמי הגדול ביותר . מעיראק הוא הוגלה על ידי הממשלה העות'מאנית לאדריאנופול ( אדירנה , ( ומשם לעכו בשנת . 1868 בעכו הוא בילה את שארית ימיו , עד מותו בשנת . 1892 בתחילה היה אסיר בכלא במבצר עכו ואחר כך התגורר בעיר עצמה ובאחוזה מחוץ לעיר שנודעה בשם "אחוזת בהג'י , " שבה אף נפטר ונקבר . קברו הוא כיוון התפילה ( ה"קבלה ( " של הבהאאים בעולם כולו ( תמונה . ( 21 בהיותו בעכו כתב בשנת 1873 לערך את הספר הקדוש ביותר שהוא היצירה הדוקטרינאלית החשובה ביותר שלו . הוא סיכם בה את תורת האלוהות וכן את תורותיו המוסריות , החברתיות והמדיניות , והניח בה את היסודות האיתנים למערכת ההלכה הבהאאית הנוגעת לחיי הפרט , המשפחה , החברה והמדינה . בפרקים העוסקים בבהאא אללאה ובתורתו פרטתי את תוכנו של הספר הקדוש ביותר ובפרשנותי לתרגום העברי הרחבתי בפרטים נוספים . ספר הקודש הבהאאי תורגם לאנגלית ולשפות אחרות , אולם זהו התרגום הראשון שלו לעברית . בתרגומי השתמשתי בלשון חגיגית שבה שולטת יותר מכל הלשון המקראית , וכשחסרו לי ביטויים מן המקרא נזקקתי לרבדים מאוחרים יותר של השפה העברית . לאחר מותו של כהאא אללאה הנהיג את הקהילה הבהאאית בנו עבאס אפנדי , המכונה עבד אלבהאא , והוא אשר הביא את בשורת הדת החדשה לאירופה ולארצות הברית . קהילות בהאאיות קמו לאט לאט ברחבי העולם והיום הן קיימות בכל היבשות . הדת הבהאאית אסורה בארצות המסלמיות , ומאמיניה נרדפים במיוחד בפרס , ארץ מולדתה . מנקודת ראות מסלמית הדת הבהאאית היא סטיית כפירה מן האסלאם , אשר העונש עליה מבחינת ההלכה המסלמית הוא מוות . על כן נאלצים הבהאאים במדינות המסלמיות לקיים את דתם במחתרת . יחד עם זאת , קנו להם הבהאאים מעמד בינלאומי חשוב והם

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר