תיאורים סמליים של ירושלים של מעלה

עמוד:462

( ב ) תיאור דומה מאוד מופיע על גבי תחתית זהב הנמצאת בוותיקן ( איור " . ( 16 שני המבנים מזוהים כאן בכתובות כירושלים וכבית לחם , והמעיינות הם הירדן _rGiron ; ( jordanes ) על המגילה חוזרת על הנוסחה הנ"ל , הבלתי רגילה : , dominus pacem dat במקום dominus legem dat ( האדון נותן את החוק . ( ( ג ) לתחום אמנות הקבורה שייך גם מכסה הקבר המצוי בקטקומבה הרומית של פריסקילה _ivk ; Prisciiia ) ;( 17 התיאור שלה זהה מבחינה איקונוגראפית לזה של סנטה קונסטנצה , אלא שבמקום 'נציגות' של ארבעה שיים מתוארים כאן כל השנים עשר . 0 ) הדוגמה הבאה , השייכת אף היא לתחום אמנות הקבורה , היא הסרקופאג הנמצא בכנסיית אמברוסיוס במילאנו , שנזכר כבר לעיל ( איור . ( 14 על חזיתו מתוארת מסירת החוק לפטרוס בנוכחות שנים עשר השליחים ן באפריז צר , בתחתית הסצינה העיקרית הזאת , מתוארת שוב אותה סצינה , אך בהשתתפות השיים . התהלוכה יוצאת משני מבנים צנועים דמויי מגדל עם שיניות , המסמלים את ירושלים ואת בית לחם . הסרקופאג , המתוארך בדרך כלל לסביבות ; 180 . 6 ottosecolidelta chiesa , l- \ i , Prato 1873- 188 1 , pi . P . R . Garrucci , Storia dell ' arte cristiana net primi 66 אים , התוכניות , עמ' , 35 תמונה . 6 ; 1929-1932 , p . 231 J . Wilpert , I sarcofaghi cristiani antichi , Roma 7 אים , התוכניות , עמ' , 35 תמונה . 5 איור . 15 ישו מעביר את החוק לידי פטרוס , בנוכחות פאולוס , על פסיפס האפסיס בכנסיית סנטה קונסטנצה ברומא , מן המאה הדי אים , התוכניות , לוח 1 : 5

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר