תיאורים סמליים של ירושלים של מעלה

עמוד:461

לשמאלו של ישו ; מן הצד השני צופה פאולוס במתרחש , בתנוחה של הערצה " . בהקשר זה מופיעים תיאורי ירושלים ובית לחם ביצירות הבאות : ( א ) האפסיס של סנטה קונסטנצה ברומא ( איור , ( 15 שנבנה כמבנה קבר ( מאוזוליאום ) לבנותיו של קונסטנטינוס הגדול , קונסטנטיה ( מתה בשנת ( 354 והלנה ( מתה בשנת , ( 360 ושימש גם כבפטיסטריום " . אין תאריך מדויק לפסיפס ; לדעת רוב החוקרים נעשה אחרי 360 ולפני סוף המאה הד . ' ארבעה שיים יוצאים משני מבנים זהים , המייצגים בהפשטה רבה את ירושלים ואת בית לחם , _ הם צועדים לעבר גבעה , שעליה עומד ישו , המוסר לפטרום , משמאלו , מגילה ועליה כתוב : _jrrKn ) dominus pacem dat נותן את השלום . ( ; legis "' _, ibid ., 56 ( 1961 ) , pp . 215-230 Sotomayor , 'Ober die Herkunft der "Traditio sche Quartahchrift , 54 ( 1959 ) , pp . 1-39 ; M . W . N . Schumacher , 'Dominus legem dat ' , Romi- 63 אים , התוכניות , עמ' C . Davis-Weyer , 'Das ; 39-33 ner Jahrbuch der Bildenden Kunst , 1961 , pp . 7- Traditio-Legis-Bild und seine Nachfolge ' , Munch- ; 45 ניקולש , תמונת 'מסירת החוק . ' 64 לא ברור אם המבנה נועד מלכתחילה לשמש מאוזוליאום ובית טבילה או שהפך לבית טבילה כשלב מאוחר יותר בלבד ; ראה : ; Constance a Rome ' , _DOP , 12 ( 1958 ) , pp . 160 ff . 25-30 ; H . Stern , 'Les mosaiques de _l'dglise de S . Friihchristliche Kirchen in Rom , Basel 1948 , pp . f . w . Deichmann , אים , התוכניות , עמ' 127 ואילך . Anzeiger , 1-4 ( 1950-51 ) , pp . 292 ff . Wessel , 'Das Haupt' der Kirche ' , Archaologischer Italiana , I : II Medio Evo , Turin 1 927 , pp . 164 ff . ; K . Rom , Leipzig 1912 ; P . Toesca , Sloria dell ' arte R . Michel , Die Mosaiken von S . Constanza in 45 איור . 14 ישו מעכיר את החוק לידי פטרוס בנוכחות השליחים , על חזית של סרקופאג מן המאה הד , ' בכנסיית אמברוסיוס הקדוש במילאנו באדיבות המכון הארכיאולוגי הגרמני ברומא

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר