עדות אחרות

עמוד:280

רבים הגיעו לירושלים מסוריה . חלקם באו מאיזור החוף הסורי והפניקי , ואף מן הבירה אנטיוכיה . סביר להניח כי היו מקורבים לתרבות ההלנית , ושפתם היתה יוונית . על אלה נמנתה כפי הנראה גם פלאגיה , בעלת תשובה אסקטית שבאה , על פי המסורת , מאנטיוכיה וסיימה את חייה בתא בהר הזיתים . " מן המזרח , הסמוך למסופוטאמיה , מאיזור אךסה ונציבין , הגיעו לירושלים במאה הה' עולי הרגל פעולוס ויוהנס , " והחשוב מכולם — הסגפן הקנאי בר צומא . " ממרכז סוריה , מאמסה , עלה לירושלים , ואחר כך למדבר יהודה , אבראמיוס " \ לימים הגמון קךטיאה שבביתיניה , וכמוהו שמעון סאלוס ' ) המשוגע ( ' וידידו יוהנס . " כתובת שהתגלתה בירושלים מציינת את קברה של עולה מפלמירה ( תדמור ) שבמדבר הסורי . " מבין הפרסים מוכר עוד בראשית המאה הד' _מילסץ" שהמשיך מירושלים אל אנטוניוס הקדוש במצרים ; גולינרוק מריה , אשה פרסיה שהתנצרה ובאה בסוף המאה הו' לירושלים " , והמפורסם מכל — אנסטאסיוס הפרסי , שבא לירושלים וחי במנזרו של אבא יוסטינוס בשנות העשרים של המאה הד . " את יוצאי הפרובינקיה ערביה מייצגים נזירי המדבר אליאס , לימים פטריארך ירושלים בין השנים "' , 516-494 וסטפאנוס , אב המנזר של אותימיוס . 120 כתובת קבורה של עולי רגל מערכיה התגלתה בירושלים . המסורת של האתיופים טוענת אף היא לקשרים קדומים עם ירושלים , המקבלים חיזוק גם מהופעתם של מטבעות אתיופיים של ממלכת אקסום בארץ . הדעת נותנת כי גם לעדות אלו היו מאחזים בירושלים . אפילו לא היו מביניהם יושבי קבע רבים , שהותם הממושכת של עולי הרגל מבני עדות אלו הותירה את הרושם כאילו הם מחזיקים בעיר קהילה קבועה . אינם ילידי מצרים . בסוקא ישב פטרוס האוריגניסטי ; קירילוס מסקיתופוליס , חיי סבא 86 , ( עמ' . ( 193-192 לאורה של מצרים התקיימה ליד הירדן AB , 100 ( 1982 ) , p . 311 in deserto / ordanis , eds . B . Flusin & J . Paramelle , De Syndetica 109 למשל , על ביקורה של אוטרופיה , חמותו של קונסטנטינוס , שהיתה ממוצא סורי , ראה : סוזומנוס , . ( 56-54 _'dv ) 4 , 11 , he על ביקור זנון , ארכיבישו ף אנטיוכיה , בשנת Ecclesiaslica Tripartita , X , 3 , 14 , ed . R . Hanslik Ps . Cassiodorus , Historia : 471 . ( csel , 71 ) , Wien 1952 , p . 585 מפורפיריאון שבחו ף הפיניקי עלה לירושלים פורפיריוס הסכולאסטיקוס . יוהנס מוסכוס , השדה הרוחני , 131 ( עמודה . Bonn 1879 , pp . 13-14 H . Usener _, Legenden der heiligen Pelagia , 14 , 110 . ( 2996 גם הביוגראף של פלאגיה , הדיאקון יעקב , עלה לירושלים . 112 , , , , p Vita Pauli et Iohannis 10 AHS V . 380 111 ראה לעיל , הערה J . 92 קירילוס מסקיתופוליס , חיי _אבראמיוס ( עמ' ( PG , 93 , cols . 1705 , 1729 ); Menologion Basilii , 21 Leontius Neapolitanus , VitaSymeonisSali , 30 , 49 114 . ( 263 115 lul . ( PG , 117 , 001 . 552 ) תומסן , כתובות ירושלים , ( 1921 ) _עמ' , 93 מס' ( 137-138 Ps . Cassiodorus ( supra , n . 109 ) , III , 2 , 35-38 ( pp . 116 . 129 q Vita St . Golinduc , AHS , IV , pp . 165 , 167 117 118 אנסטאסיוס חי בירושלים שבע שנים ( בין השנים 628-621 בקירוב Anastasii Persae , Bonn 1894 ; Symeon Metaphras- H . Vsener , Ada _martyris-. _nw . ( sie ' cle , Paris 1992 Perse et I 'histoire de la Palestine au debut du Vile V , cols . 780-781 ); B . Flusin , Saint Anastase le tes , VitaS . Anastasii Persae ( PG , 1 14 , chaps . IV- '" קירילוס מסקיתופוליס , חיי אותימיוס , 32 ( עמ' . ( 51 120 שם , 47 ( עמ' 121 . ( 68 תומסן , כתובות ירושלים , ( 1921 ) עמ' , 93-92 מס' , 129 כתובות _1 c . t 1 H א' קינדלר , 'קשרי ארץ ישראל וחבש בתקופה הרומית המאוחרת והביזאנטית לאור המימצא הנומיסמאטי , ' יעקבי וצפריר ( לעיל , הערה , ( 67 עמ' . 111-106 והשווה היירונימוס , איגרת 46 ( מובא כ'מוטר בראשית פר ק זה . (

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר