5. איסור

עמוד:67

. 5 איסור סיפור האכילה מעץ הדעת ( בראשית , פיק ג ) קראו בספר בראשית את פרק ג כולו . תחילה קראו את הטקסט ברצף , בלי להתעכב על פרטים לא מובנים . אחר כך קראו את הפרק שוב , והפעם צעדו בנתיב שבו יובילו אתכם השאלות שלפניכם . תוכלו להיעזר בביאורים שבתחתית העמוד . בפסוקים 16 ו25- בפרק ב כתובים שני פרטים שחשוב לציין לפני שמספרים את סיפור החטא שבפרק ג . ציינו מה הם הפרטים האלה . בפרק ב 25 ובפרק ג 1 מופיעות שתי מילים שונות זו מזו במשמעותן אך בעלות צליל דומה . א . ציינו את המילים האלה . כ . הצליל חוזר בסיפור כולו פעמים אחדות . ציינו באילו פסוקים . ג . יש הטוענים כי צליל זה הוא צליל מנחה בקטע . איזה קשר יכול להיות בין חזרתו של הצליל לבין אובדן התמימות של אדם וחוה . דברי הנחש בפסוק 1 מקוטעים . השלימו את החלק החסר לדעתכם בדברי הנחש . חלוקת הפרקים" של ספרי התנ"ך שלנו מבוססת על חלוקה נוצרית . לפי החלוקה הזאת הסיפור על אדם , חוה והנחש מתחיל בפסוק הראשון של פרק ג . לפי החלוקות היהודיות , תחילתו של הסיפור בפסוקים האחרונים של פרק ב והמשכו בפרק ג . א . איזו מהחלוקות נראית לכם נכונה יותר ? נמקו . ב . כאיזו מהחלוקות תומכת החזרה בצליל המילה , שמצאתם בשאלה ? 2 נמקו . א . מה ההבדל כין אלוהים לאדם ולחוה לפי דברי הנחש בפסוק ? 5 ב . האם דברי האל בפסוק 22 מחזקים דברים אלה של הנחש או שוללים אותם ? נמקו . ? חלוקת התנ"ך לפרקים - חלוקת הפרקים של ספרי התנ " ך שלנו מבוססת על חלוקה נוצרית , שנעשתה תחילה בידי המעתיקים הנוצרים של תרגום התורה ליוונית וללסינית . החלוקה הסופית נעשתה בידי כומר קתולי מאנגליה , אשר קבע בשנת 205 ו את החלוקה לפרקים המקובלת עד היום . החלוקה היהודית המסורתית היא החלוקה לפרשות השבוע . עוד על חלוקת התנ " ך לפרקים , ראו עמ י . 144 תבלינוים ופסלים של דמויות הדומות מאוד לתיאורי הכרובים שבמקרא . דמויות אלה הן יצורים עם ראש אדם , כנפי נשר וגוף של אריה או של פר . יצורים אלה מלווים את האל וכפופים לו , וכפיפותם לאל מסמלת את שליסת האל בכל הכוחות שבטבע . פס י : 1 ערום - ערמומי , מחבל תחבולות . : הךבה אךבה עצב ! נך - אגביר מאוד את הסבל שלך . » ק : 24 הכךב'ם - מלאכים או יצורים שמימיים אחרים . בחפירות ארכאולוגיות במסופוטמיה , במארי העתיקה , בשומרון העתיקה ובאתרים נוספים , נתגלו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר